bra dag

Har precis gått och kagt mig efter en mycket trevlig dag:) . Min älskade Lottas är numera ohalt och hennes sår är mycket mycket mindre än för bara en vecka sedan. Allt tack vare Hanna och hennes laser. Kändes hur underbart som helst att äntligen få arbeta henne lite på allvar och inte bara lulla runt. Min finaste pärla! Förra måndagen hade vi haft Lotta i tre år, och på tisdag fyller hon 17 år, helt sjukt vad tiden går fort!

Har haft en rätt sjön dag, inte gjort något speciellt alls, bara haft grannarna på middag. Mammis körde på fisk & skaldjurstema idag. Till förrätt var det machas al parmesan (gratinerade machas (skaldjur alá musslor fast MYCKET bättre) med parmesan, salt, peppar, olivolja och citron). Huvudrätten bestod av torskknyten (ett smörpapper som fylls med torsk, diverse rotfrukter, sojabönor, svamp, purjo, bacon & blåmusslor. Därefter knyts pappret ihop till ett knyte och tillagas i ugnen) med chevréskum. Riktigt gott faktiskt, och jag som i vanliga fall hatar ost! Efterrätten var en av mina favoriter; äggtoddy med kaffe, kakao, florsocker och konjak. Hur gott som helst!
Igår skulle jag egentligen ha lagt upp lite bilder på det jag köpte i torsdags, men jag fastnade i en myskväll med min älskling. Till mitt försvar kan jag säga att vi firade fem månader, helt otroligt vad tiden går! Vi åt marängswiss (stavning?) och tittade på Trassel. Kan inte fatta att folk inte gillar den, jag ÄLSKADE den. Defenitivt vår typ av film, vi låg i soffan och grät som barn bägge två:P . Måste faktiskt erkänna att jag tycker det är ganska skönt att få gråta till en film eller två iblnad. Man får liksom en anledning att gråta utan att ha någon egen djupare anledning, och eftersom att jag är en jäkla lipsill kan jag inte säga annat än att jag älskar det.
Lägger upp bilder på det jag köpte imorgon troligtvis, absolut senast på tisdag. Varför? JO, för jag besitter den helt underbara *host* egenskapen glömska... Så jag glömde ju givetvis sladden till telefonen i Jönköping...
Ibland blir jag bara så himla arg. Eller arg är inte rätt ord, snarare besviken och orolig över folks kunnande, moral och inställning. Många är dubbelmoralen personifierad, och detta är personer jag själv har runt omkring mig? Visst, vet att det är en fri värld, man väljer inte allt... Jag kan inte välja att andra personer ska flytta eller ändra sig, så jag försöker att inte bry mig då mycket om dem. Men det är ibland lättare sagt än gjort... Höll på att balla ur i stallet idag, inte för Lottas del, men för alla de andras, rutinder borde följas lite bättre. Eller bättre är fel ord, man borde inte ha en rutin baserad på hur en hel vecka, den borde se likadan ut alla dagar i veckan för att ge hästarna bästa tänkbara förutsättningar. Men som sagt, min häst tar inte skada av det så jag ska nog inte klaga. Men med handen på hjärtat så är det så att jag skäms lite iblnad för att erkänna vart min häst är uppstallad. Så har det aldrig varit innan. Men jag är myckt säker på att man kan uppnå mycket goda förväntningar och drömmar med hjälp av små små drömmar...
Nu ska jag sova. Natti Natti folks! <3


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar