Magdans

Satt och klickade runt på internet och hittade den perfekta magdanskjolen! Vill verkligen ha den... Kanske är lite (ganska) onödigt att lägga 500 på en kjol när man enbart dansar hemma... Undrar om det finns någon magdans i Jönköping? Någon som vet?

Det är så himla mycket roligare att dansa magdans än zumba, det är inte ens värt att göra en jämförelse. Gillar de mjuka rörelserna i magdansen (egyptisk magdans ska kanske tilläggas), lite lagom feminint sådär och man får snygga kurvor! Förra året dansade jag ca en timme per dag och efter bara en månade började folk undra om jag inte blivit mindre. Och jo, jag blev mindre, jag fick tillbaka min midja (som varit borta i två år) men det bästa var att jag inte längre gick runt med ständig värk i axlar och rygg.
Dessvärre flyttade mina danslärare och dansstudion lades ner... Fruktansvärt tråkigt. Nog för att jag fortfarande dansar, men det är liksom inte samma sak längre. Jag snöar lätt in mig på vissa saker och min fantasi är fruktansvärt borta... Finns inte ett enda spår av den kvar alls. Jag tror att det är så att jag inte tycker det är samma sak längre för jag har tappat så mycket muskler... När det blir jobbigt lägger jag liksom av, jag har så svårt att pusha mig. Det är fördelen när man dansar i grupp, man pushar varandra.
Fast om jag bara börjar gå ner i vikt kommer jag tycka det är skitkul igen. Tror det skulle vara roligare med om jag hittade en bättre slöja att dansa med. När jag tog lektioner förra året hade jag alltid en stor turkos slöja med lite tyngd i så det blev ett snyggt fall när man kastade... Dessvärre fick jag inte köpa loss den när terminen slutade, utan det blev en mindre, lite för lätt slöja som blir svår att kasta... Men wtf... Någon gång hittar jag väl en bra slöja.. Helst i någon färg som passar mina höftsjalar...


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar