Today is a good day!

Ja, idag är en riktigt bra dag! För idag ska jag ta första ridturen på min älskade Lotta! Glad tjej? Ooooh ja! Åh vad länge jag har väntat på den här dagen! Sedan söndag vecka 2 eller 3. Det känns helt sjukt!

Har redan varit uppe i stallet en sväng idag och ridit Dippe. Det är faktiskt riktigt roligat att rida honom ca en gång i veckan, för man märker att han utvecklas varje vecka. Jag är mycket imponerad av Louise som verkligen kämpar med honom och hon är bara 12/13 år! Han är inte lätt att få till att arbeta på riktigt, verkligen inte. Däremot är det jättelätt att bara få honom att bara kröka på nacken. Dessvärre känner inte så många skillnad på när Dippe kröker på nacken och på när han faktiskt arbetar. Men jag fick mig en mycket positiv överraskning när jag satt upp. Vad var det jag kände? Jo, två små bakben som med en gång hamnade på plats, ryggen lyftes och en trevlig känsla i handen. Då hade jag bara skrittat i fem minuter. Dessvärre kom han ihåg att när han gått så bra i ca tio minuter brukar jag vara nöjd och han får gå in. (Nu låter det som jag rider jättekorta pass, men nej, det brukar ta en timme att få honom dit). När han märkte att det inte var så idag blev han SKITSURoch bara stretade och stretade men efter ytterligare femton minuter i skritt lossnade han helt. Han kändes skitfin! Kom så pass långt att jag kunde rida växlingar, öppna och skänkelvikning. Visst för att han stretade en del i arbetet, men det var liksom inte för att han inte ville, det var enbart för att han inte orkade helt eneklt. Så fort man sänkte kraven lite så föll han på plats igen. Duktig ponny! Kan med handen på hjärtat säga att det här var det bästa passet han gått för mig, ever.
Lotta fick för övrigt springa naken ute i solen idag. Nöjd häst?mhm... Smutsig häst? Oh ja, bara att ta med dammsauagren sen :P. Hon fick till o med gå utan bandage idag, för guess what? DET ÄR ÄNTLIGEN EN SKORPA PÅ SÅRET! Hellelujah folks.
Igår beställde hjärtat och jag varsin stegräknare som räknar distans, steg, kcal o en massa annat för nu ska vi komma i form (har ni hört mig säga det innan kanske?) och jag är jättepepp! Så jag tänkte att efter att jag ridit Dippe skulle genomföra ett zumbapass men vad händer ?dvd:n går sönder innan jag ens hunnit börja och datorn bara strulade så jag  gav upp efter halva passet... -.- Åh, så himla irriterande! Men jag ska nog cykla till och från stallet sen i det fina vädret. Blir ju lite drygt en mil då:).
Dags o ta tag i plugget som inte riktigt blev gjort igår...
Pussokram!


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar