trälig resa...

Tog hela 3 timmar och 15 minuter att ta sig till jönk igår. Fy fläen så träligt! Tåget mellan Hultsfred och Nässjö var inga problem, men sen...

Direkt när jag satt mig på tåget mot Jönköping så fick vi veta att tåget var inställt - skogsbrand utanför Nässjö. Så inga tåg släpptes från Nässjö till Jönköping, men åt andra hållet gick de. *suck*
Så vi fick snällt vänta på en jäkla ersättningsbuss i 1,5 timme. INTE OKEJ. Var sådär lagom glad som bara jag kan vara när bussen kom... Men det blev i alla fall bra när jag kom hem och blev bjuden på middag av Tobbe:
Huvudrätten var fläskfilé med champinjoner, basilika & citron i gräddsås med färsk pasta.
efterrätten var hemgjord vaniljpannacotta med jordgubbsås! Snuskigt gott kan jag lova! Riktigt händig kille jag har ^^,


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar