Ett år till ?

Nu lever hoppet igen! Tobbe kommer med stor sannolikhet att få plugga ett år till på JTH för att läsa in en examen till, 3 kurser på 7,5 hp tror jag att det var han pratade om.

Låter kanske egoistiskt över att jag vill att han ska läsa ett år till, och det kanske det är. Men det här året som gått har verkligen varit det bästa någonsin. Det kan verkligen rädda en hel dag att få träffa honom 5 min i skolan och prata lite. Det känns så jobbigt ibland att vi inte haft så mycket tid tillsammans på skolan, när min studenttid lagom kommit igång så var hans slut. Det är stort för mig att plugga på högskola, att faktiskt ha mål för mig själv och mitt liv, att ha mål att dela med Tobbe, att flytta hemifrån, att bli sambo. Tja, kort och gott är det stort för mig att växa upp, släppa taget om mamma, Lotta och det trygga i Hultsfred. Det är stort för mig att få göra något själv, utan att någon lägger sig i och bestämmer åt mig (och nu syftar jag inte på mamma), och Tobbe låter mig fatta mina egna beslut och lära mig i min egen takt, av framgångar eller misstag.
Alla säger att man ska ta vara på studentlivet, på de få år man pluggar, och nu har jag chansen att få dela ännu ett år med min prins :)


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar