Skola

Idag är sommarlovet slut och allvaret med skola, läxor och matlådor börjar på nytt igen. Kanske inte sådär jätteallvarligt med tanke på att jag bara har två timmar i skolan idag, med start kl 15? Och imorgon är jag leeedig! Haha, låter som en tuff skolstart ;)

Så idag har jag faktiskt varit en gnutta effektiv här hemma, jag har sätdat undan det värsta och dammsugit och nu ska jag ta tag i diskberget tänkte jag. Börjar att bli riktigt fint här hemma, ska försöka ta lite bilder på hur det ser ut här snart.
Efter skolan ska vi ut och gå runt Munksjön tänkte vi, jag ville till Charlies och se ifall de har fått in något snyggt och så ska vi bli lite ekonomiska och gå till Ica maxi och handla istället för Ica supermarket. har int tänkt så mycket på det innan, men det är rätt stor prisskillnad på affärerna, trots att det är samma varor och att båda är ICA affärer. Det skiljer 7 kr på en snusdosa, det är ändå rätt så mycket...
Imorgon så tar jag morgontåget hem, hade egentliegn tänkt vara med på insparken om vädret varit ok, men jag har heeelt tappat suget. Det var inge kul alls:(  Så istället ska jag hem till Hultsfred och städa, flytta hem min pärla från sommarbetet och på lördag kommer Tobbe. Då ska vi gå på Hultsfre marken (Hultsfreds marknad) och så ska vi fira att jag faktiskt fyller 20 på onsdag. Dessutom blir det smörgårdsbord och kräftor då mitt kusinbarn från Chile är i Sverige och hälsar på. Vad händer mer i helgen? hmm... Inte en aning... Ska rida Dippe åt Louise på lördag och så ska jag hjälpa Mimmi med Penny någon dag under helgen med, det ska bli skitkul! Är så himla roligt att få lära andra "nya" saker och veta att man är till hjälp fö någon.
Nähe... Diskberget var det ja...
Pusshej!


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar