Upplösningen

Igårkväll gjorde min brännskada för jävla ont rent utsagt, kunde inte använda handen, inte ens hålla i tandborsten! DÅ kan jag tala om för er, att då gör det ont på riktigt. Så Tobbe tyckte att jag skulle kolla sjukvårdsupplysningens hemsida och där stod det ju ett och annat. Min brännskada är av tredje graden eftersom att jag har "ett halvt hudlager" kvar. Jippi. Det står i alla fall att alla brännskador av grad två och tre samt brännskador på händer och leder omedelbart ska uppsöka akuten. Tror att det gick upp ett litet ljus för mig där, det var visst lite allvarligare än vad jag hade trott så jag lovade Tobbe att ringa sjukvårdsupplysningen i morse. Sagt och gjort.

Så i morse fick jag prata med en sköterska och hon sa att jag måste till en läkare pronto. Så jag ringde till Västerviks sjukhus och bad att få prata med någon på akuten. Men ville hon i växeln koppla mig? näh... för "min skada var ju inte så allvarlig, så jag behövde ju inte träffa en läkare, men ville jag så kunde kag ju slösa en dag på akuten". wtf ?Får de ens vara så otrevliga? Jag blev i alla fall slussad vidare till en vårdcentral där de var trevliga i alla fall. SÅ efter ett par felkörningar kom jag till distriktssköterskan och vad säger hon? Jo att jag borde åkt till akuten för det var allvarligt.. Men hon bedövade skadan och sedan började hon skrapa i såret för att få bort all sårvätska, smuts och död hud. Det är tur att jag inte är äckelmagad för det var inte mysigt att titta på den gröngula kletiga sörjan.
Nu väntar en lång läkperiod och troligtvis ett mindre tjusigt ärr. Jagska räkna med att såret kommer att vätska minst likamycket som det gör nu i 1,5 - 2 veckor och sedan kommer det sakta att torka ut och läka ihop. Men fram tills dess att jag har fått ny hud så är jag ålagd med bad- och duschförbud. Och jag som hade tänkt bada på Gotland, men det blir det visst inget med. Måste även duscha med armen utanför duschen eller väl tillsluten i en plastpåse... Men men, bara det läker så är jag nöjd. Nu kan jag ju i alla fall använda handen :) Det kunde ju faktiskt varit mycket värre!


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar