Vad var det som gick fel..?

I helgen så var Tobbe och jag hemma i Hultsfred, för hör och häpna, men där hände det grejer. Imorgon råkar vara en tämligen speciell dag, det är min tjugonde födelsedag. Men eftersom att jag inte bor hemma längre så firades den av mamma och pappa i helgen.

Så i fredags kväll när Tobbe kommit till Hultsfred (vi åkte inte samtidigt) åt vi smörgåstårta, hemgjord givetvis:). I lördags var det Hultsfred marknad, inte för att vi köper något av direkt värde där egentligen men i år blev det två nya blommor till lägenheten, lite kryddor och ett pussel (återkommer till pusslet senare). Vi går väl egentligen mest till marknaden för att träffa folk man känner, och jag lyckades att träffa min gamla klasskompis Tracy :D och även min musiklärare Thomas och min massör Jenny. Stackars Tobbe fick visas upp som ett djur på circus för det är ju ingen som har sett honom innan :).
Efter marknaden var det "kalas". Eller kalas och kalas, jag fick tårta och mina presenter, och herrejävlar vilken tårta mamma hade gjort. Det var en chokladtryffeltårta med hallonlikör och färska hallon, så jäkla god så ni anar inte!
Och sedan var det ju presenterna:) Jag fick en termomugg från bodum, ett presentkort i en smyckesaffär, en ny parfym (Dalinight av Salvador Dali) , en handkräm som luktar helt underbart gott, en jättegullig tjock blå keramikhäst som ska sitta i trädgården (hemma hos mamma och pappa då) samt en digital fotoram. Åh vad jag har velat ha en sådan fotoram, och nu har jag äntligen fått en :D. Pappa var inte helt säker på om jag önskade mig en ram, så han sa såhär när jag fick den "Jag vet inte om du önskar dig en sån här, men om du inte önskat dig en innan så får du faktiskt göra det nu." Är så himla nöjd med mina presenter, riktigt, riktigt nöjd.
Det här var inte alla presenter egentligen, har fått två stycken av mamma tidigarei sommar, en mörklila Pikeur-piké och ett silverhalsband med sötvattenspärlor och ametister. Dessutom sa hon att jag hade en present "Till godo" för jag har länge pratat om att jag vill ha nya jeans, träningsskor, Whitakerridbyxor, Pikeurridbyxor eller ett bidrag till min nya dator... Och tja.. jag har väl inte riktigt bestämt mig än förvad det är jag vill ha av dem ännu ;).
Efter att jag blivit firad i lördags så skulle vi på kvällen äta lite mer svensk mat så Pablo (mitt kusinbarn) skulle få smaka. Så det blev svenskt smörgårdsbord och egenkokade kräftor.
Söndagen var lugn... Mamma och Tobbe var ute i skogen och plockade svamp, massor med svamp, och jag passade på att rida Lotta.
Men tillbaka till pusslet. Igårkväll började jag att pussla mitt tusenbitarspussel, och jag lyckades allt att knåpa ihop själva ramen. Men idag då? Jag vaknade klockan SEX imorse. Och vad gör jag? Jag sätter mig och pusslar. Allvarligt? Vilken normal 20åring går frivilligt upp klockan sex för att PUSSLA?! Undrar vad som gick fel i min uppfostran egentligen....


POSTAD AV: Henny :)

2011-08-30 @ 16:25:03 | http://hennyvinlof.blogg.se/

Haha, jag går också gärna upp för att pussla x) Jag tror faktiskt vi två är rättså lika Sofie :P haha

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar