äckliga fredag

Jag brukar egentligen inte ha något emot fredagar, men just denna fredagen gillar jag INTE. Det blåser något fruktansvärt ute och hela morgonen har det ösregnat, så det är inte mycket till julkänsla direkt. Sjuk är jag med... Ont i huvudet, halsen och öronen plus att jag känner mig så fruktansvärt matt och orkeslös. Inte direkt vad jag har tid eller lust med nu. Det är nu mindre än en vecka kvar till tentan och jag behöver all tid jag bara kan få till att plugga. Men det verkat inte gå något vidare bra. Fick inte mycket gjort i förrgår, INGENTING gjort igår. Och idag har jag inte börjat... MÅSTE börja så fort jag skrivit klart här. Frågan är bara vart jag ska vara och plugga. Om jag ska sitta hemma för en gång skull eller om jag ska bege mig till Tobbe och Fille i skolan. Vill egentligen inte behöva gå ut idag, men vill inte heller sitta hemma själv. Eller jag är egentligen inte hemma själv, Anton är hemma och sitter och spelar något krigsspel som inte direkt gör det enklare att koncentrera sig. Hmmm....

Igår skulle jag gått till min klasskompis Isabell på inflyttningsfika, men jag vaknade med feber och mådde verkligen inte bra någon stans, så jag hoppade över det. På kvällen hade jag däremot lovat Tobbe att vi skulle åka till Ikea och köpa lite saker till lägenheten, då de skulle ha lite specialerbjudanden där. Så nu har vi införskaffat lite blockljus, en hyacint, en julstjärna, fem små ljuslyktor, gardinstänger och gardiner. Känns rätt gött, även om det gick på 700 spänn till vårt rum. Tänk då när man ska köpa till hela lägenheten! Usch, hemska tanke! Men nu tycker i alla fall jag att vi har lite mer jukstämning i lägenheten, och ännu mer lär det bli när vi får upp gardinerna. Lite roligt egentligen att små saker kan förändra så mycket i ett rum.
Ikväll är det final i Idol. Förra året satt jag här i soffan och tittade på det med Tobbe. Tror att det var vår första fredag tillsammans. Känns helt knäppt att vi bara varit tillsammans lite mer än ett år!
För övrigt (om nu någon vill veta) så har vi bokat in ett besök på Jul på Lisseberg den 17 december. Egentligen var det från början tänkt att vi skulle åka i typ förra veckan, men det kändes bäst att vänta till efter våra tentor. Så det blir bara en kort sväng i Göteborg över dagen. Vi ska gå med Tobbes syster Sofia, och jag tycker det ska bli skitkul! Alla pratar om hur himla fint det ska vara, så jag hoppas att det lever upp till förväntningarna nu :)
Är för övrigt snart klar med min halsduk också. Eller klar och klar... Jag är halvvägs på det näst sista varvet, men varven blir ju å andra sidan bara längre och längre... Ska i alla fall försöka hia mig i virkandet nu och lägga all krut på pluggandet fram till tentan. Fast innerst inne vet jag nog att jag inte kommer kunan hålla mig borta från virkandet en hel vecka. Det är så himla bra terapi!
Nu ska jag ta tag i min livsuppgift här i världen; tentaplugga... Eller i alla fall snart, ska bara virka nååågra minuter först.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar