böter...

Ibland undrar jag hur min ihopskrumpna, dammiga, avstängda lilla jävla hjärna fungerar. Jag tog ju golfen till Jönköping idag och parkerade där jag brukade. Men jag har nog aldrig tänkt igenom varför jag parkerar där jag gör... Jo för man får böter om man parkerar där. 800 härliga kronor har jag precis skänt till transportstyrelsen för att min hjärna inte användes i en minut tidigare idag. Grattis. Tror det är dags att läsa på parkeringsregler igen :(

Nu såhär i efterhand är det ganska givet att till och med jag förstår att man inte får stå där. Men det är faktiskt en del som brukar stå parkerade där. Kanske för att det inte tillhör vanligheterna att lappas på Myntgatan. Men jag tror det har blivit betydligt vanligare med sådana dära äckellappare, glädjedödare, pestspridare. Ja ni fattar nog vilka jag pratar om.  Usch. Känns jävligt surt kan jag lova, speciellt med tanke på att mitt konto redan ekar tomt. Tror det är tur att jag önskat mig pengar i julklapp av pappa....


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar