Dags att börja...

Idag har varit en såndär mysig dag då man vet att man egentligen har massor att göra, men man är ändå inte stressad över det. Jag vet att jag kommer få sota för det senare. Troligtvis ikväll eller imorgon, men det känns bra ändå. Försöker intala mig att tentan kommer att gå bra, men jag är inte helt säker på det. Jag är liksom lite för långt bort i tankarna. I min värld är det redan 16:e december, tentan är över och jag kan julpyssla, virka och bara va... Jag har liksom inga planr över huvud taget som inträffar innan tentan. Alla planer ligger efter.

Det är lite jobbigt att försöka hålla kvar tankarna på tentan när man hela tiden bara ser fram mot det som ska hända efter den. När livet börjar igen liksom. Jag gör bara två saker nu för tiden, jag pluggar och jag virkar. Jag virkar nog lite mer än jag pluggar. Jag vill så gärna bli klar med min halsduk så jag får börja med nästa projekt! När jag virkar nu så har jag fastnat i "måste bara" fällan. Jag måste bara virka klart varvet, jag måste bara göra nästa varv, jag måste bara mäta halsduken.... Jobbigt. Men ack, så mycket roligare än att plugga.
Igår insåg jag att jag blivit offer för min egen dumhet dessutom... Jag har suttit och svurit över alla uppgifter i böckerna, där det bara finns ett svar, inga hänvisningar eller uträkningar. Så hela min plugghelg gick ju om intet på grund av detta. Men igår fick jag reda på att det visst fanns lösningar på pingpong. Men hade jag kollat på ping pong? Naah.... Grattis Brorsson.
Nu är i alla fall min fina älskling hemma, väntar på att han ska duscha klart, sedan ska vi gå till skolan så att han ska kunna hjälpa mig och plugga. Han är bara bäst <3


POSTAD AV: Maria Johansson

2011-12-06 @ 17:25:54 | http://dressyrsnack.se/

sv: Jag har haft mina sedan ett par år tillbaka... 5 år kanske?! Och de är inte superbra i kvalitén, de har gjort stövlarna lite mjukare nu i lädret, så det har blivit ett litet hål på insidan av stöveln som skomakaren fick "lappa" igen, sedan har dragkedjan gått sönder 2 gånger och det gör den för nästan alla! De gick lös på cirkus 6000 kr... :/ /Maria

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar