Den utlånade hästen

Jag tänkte att jag skulle ta och berätta lite om hur det gick i måndagskväll när jag helt tappade förståndet och lånade ut min bebis.

Jag kanske ska börja med att berätta hur rädd jag är om Lotta så att ni får någon form av perspektiv på hur stort det här var för mig. Jag har under de snart 4 år som vi haft Lotta enbart släppt upp 2 tränare på henne, 2 "vanliga" ryttare och därefter har jag haft henne uthyrd på 3 helgkurser där jag stått vid sidan av ridbanan och blundat för att inte skada min fåfänga allt för mycket. Jag är lite rädd för att någon "vanlig" ryttare ska kunna sitta upp på henne och göra ett bätter jobb än mig, jättelöjligt, jag vet.
Men jag har länge funderat på vem jag skulle våga släppa upp på henne för att få se hur hon ser ut under en vanlig ryttare och inte under Agneta (det är inte samma häst när Agnet rider, hon är helt fantastisk då).
Och det fanns faktiskt en ryttare på ridskolan som jag trodde skulle re ut Lotta på ett bra sätt. En kvinna som jag haft lektion för några gånger, som är (till skillnad från de allra flesta på ridskolan) lugn och harmonisk i sin ridning. Och ödet var på min sida, för jag gick in i ridhuset med Lotta, satt upp och började rida.. .. Och kände direkt hur jävla ont i ryggen jag hade. Då kom hon in och sa att hästen som hon skulle rida hade en lös sko. Så då bytte vi häst helt enkelt.
Och det gick faktiskt jättebra! Lotta var väldigt konfunderad till en början över att det inte var som vanligt, och det tog ett tag för ryttaren att hitta rätt knappar. Men jag är verkligen jättenöjd! Hon fick till och med ner min lilla giraff i form lite här och där. Och det är faktiskt inte det lättaste första gången på Lotta. Och tydligen tyckte hon om att rida Lotta för hennes gubbe (som jobbar på mammas jobb) hade tydligen sagt det till mamma igår, att hon hade tyckt det var jätteroligt att få rida en häst som kunde mer än hon själv:) Så det måste väl ändå vara ett bra betyg för min gamla tant? (dessutom red hon nästan hela lektionen utan stigbyglar, det är inte illa! )


POSTAD AV: Henny :)

2011-12-22 @ 09:49:52

Åh va skönt att du har hittat någon som rider Lotta :D

Ha en god jul med, hoppas den blir alldeles underbar!! =)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar