hårkontroll

För lite mer än två veckor sedan köpte jag ett par tabletter som heter Hårkontroll på life. Jag har alltid haft väldigt tunnt hår. Inte tunnt för att jag har få hårstrån, jag har massor med hårstrån, men hårstråna i sig är VÄLDIGT tunna, mitt hår är knappt hälften så tjockt som för många andra. Dessutom så tappar jag väldigt mycket hår när jag är stressad, vilket jag varit under hela denna läsperioden. Men nu har jag i alla fall ätit tabletterna två ggr/dag och jag märker redan skillnad!

Inte så att jag en morgon vaknade upp med ett skitsnyggt svall, en riktigt fluffig lejonman. Nej, det har mer kommit krypandes men nu märks verkligen skillnaden. Tidigare när jag satt upp mitt hår (har alltid håret uppsatt nu för tiden) så har det alltid på ett par ställen på huvudet blivit gliopr där man ser hårbottnen för att mitt hår är för tunnt. Det blir det inte längre! Och jag är bara såååå himla glad över det! Tabletterna innehåller Selica, kisel, biotin & B-vitamin. Allt förutom biotin har jag i "löst tillskottsform" alltså andra pulver och tabletter, så jag börjar nästan fundera på om jag inte ska boosta de här tabletterna med att börja en kur med de gamla preparaten med. Dessutom har jag kollat runt lite på bangerhead och där har de ju speciella schampon med kreatin (tror jag att det var) för att få håret tjockare. Undrar om de funkar? Är det någon som vet?
Nu ska jag i alla fall börja plugga, har inte fått tummen ur till det innan, har sån sjuk tentaångest att jag blir helt handlingsförlamad. Och det är bara så jävla jobbigt. Usch. Fasar verkligen inför tentan :(


POSTAD AV: Lina - Jultävling & nyårstävling i bloggen!

2011-12-13 @ 18:32:18 | http://sallberglina.blogg.se/

SV: Ja aqua får bara 2 kg på kvällen, då hon ju får så mycket ute då bäbis behöver mycket om dagarna! Men fan så lata folk är!! Jag skrev om hur jag fodrade någon gång och alla gillade det, och erkände att de själva inte hade det så till sina hästar.. Nu har vi ju hästarna ensamma så då går de ju fodra som man vill, för det ska ju vara regelbundna tider med tycker jag, men förr (när vi stod på storstall) fick de runt 20 på kvällen och 2 timmar är ju ganska mycket.

POSTAD AV: Henny :)

2011-12-14 @ 11:07:22

åh, va skönt att tabletterna funkade till håret :D får jag allt kolla in ;)

jag skulle på möte idag, men hon lämnade återbud då hon skulle iväg :(

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar