lördag i skolan...

Vi kom faktiskt hem från skolan igårkväll, även om det kändes som att vi aldrig skulle det. 23.40 knatade vi hem i halkan. Undrar om jag någonsin varit så ambitiös innan? Tvivlar starkt på det, men även om jag inte fick jättemycket gjort så kändes det ändå gött och veta att jag faktiskt satt i skolan och faktiskt försökte lösa mina uppgifter.

Även idag är vi i skolan, Tobbe har varit här sedan 10.30 och jag sedan strax efter 13.30. Och än på länge har vi INGA planer på att gå hem. Men jag gillar det faktiskt, det är lite småmysigt. Och med handen på hjärtat; jag älskar tentaplugg. Jag har sedan jag flyttade till Jönköping insett att jag kanske inte är sådär fantastiskt jättesmart, men det skiter jag i, för jag gillar att plugga ändå. Visst är det jävligt tungt vissa dagar. Men att sitta i skolan på helgerna och veckokvällarna gillar jag! I alla fall så länge som jag förstår mina uppgifter. Även om det inte var speciellt kul igår, när vi gick hem 23.40. En fredagkväll kan man ju gärna slippa sitta i skolan till efter 21 i alla fall...
Det känns lite som att om jag sitter i skolan så har jag änna lite större chanser att faktiskt plugga, göra det jag kan för att klara min tenta. Inte för att det kanske ser så jäkla ljust ut just nu kanske, men jag gillar pluggandet ändå. Jag älskar att lära mig saker helt enkelt.
Nu ska Tobbe och Fille spela tvspel, så jag gissar på avv vi har i alla fall 4-5 timmar kvar här innan vi går hem för kvällen :)


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar