skola

Nu sitter jag i skolan, och har gjort ända sedan klockan 10 imorse och många timmar till kommer det nog att bli.

Jag började dagen (i vanlig ordning) med att försova mig, men vi vaknade för en gång skull redan klockan 10 över 8. Viss skillnad på 08.10 och 06.30 då vi ställer klockan, men betydligt bättre än 10.30 då vi vanligtvis brukar vakna annars.
Jag har varit produktiv idag, inte jätteproduktiv, men ändå produktiv. Josefine och jag har skrivit ihop våra rapporter i ingenjörsmetodiken och firade det med att äta lite onyttigt på McDonalds. Sen dess har jag suttit här och skött det där finliret jag pratade om igår. Nu är det bara ca 1,5 timmes jobb kvar skulle jag tippa på. Det känns gött!
Nu ska jag ta tag i det verkliga plugget och lägga julklappspillet åt sidan. Buhu, hemska tanke! 13 dagar kvar till tentan idag och det känns INTE bra just nu. Inte bra någonstans. Men jag ska verkligen försöka plugga och bara suck it up när det är jobbigt. Vad hjälper det att grina egentligen? Visst känns det lite bättre efteråt, men jag blir ju inte direkt smartare av det. Jag hoppas i alla fall att någon form av hallelujah moment ska infinna sig och att alla byggmekanikens problem, gärna genom en vacker uppenbarelse ska lösa sig utan att jag behöver anstränga min redan överansträngda, mosiga lilla hjärna.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar