Jönköping-Göteborg-Jönköping-Urskogen...

Får väl ta och be om ursäkt för den dåliga uppdateringen den senaste veckan, men jag har faktiskt haft lite att göra. Det har varit slutspurt i tentapluggandet, tenta of doom, jag har njutit av mitt jullov i en dag, Tobbe hae haft slutspurt i tentapluggandet och haft tenta.

Igår efter Tobbes tenta så satte vi oss på bussen till Göteborg för att gå på Jul på Liseberg. Det var så sjuuukt mycket folk på Liseberg, så vi kom ifrån Tobbes systrar och pappa tämligen fort. De ville gå och kolla lite medan vi var vrålhungriga och sedan när vi hade ätit så var det tvärtom. Så debestämde sig för att gå hem. Vi skulle däremot vara kvar eftersom att vi skulle ta bussen 23.20 från Göteborg och klockan var ca 18.00, så vi hade rätt mycket tid kvar. Vi strosade i alla fall runt på Liseberg till klockan 21 innan vi tyckte att det var nog. Så då knatade vi avenyn bort mot centralen. Och vem stötte vi på på Avenyn om inte herr Per Morberg i egen hög person! Stötte på var kanske fel ord, vi mötte honom, med mindreän två meter i sidled, men ÄNDÅ. Vi har sett honom och han såg jävligt bister ut, sådär som alla som varit på dramaten gör.
På vägen mot centralen kom vi på att Musikhjälpen var i full gång på Gustav Adolfs torg, så där stannade vi i en timme och tittade. Det var rätt roligt faktiskt :) Vi köpte en tröja, önskade en låt (som inte har spelats) och blev inzoomade i te. Woop woop, nu är vi kändisar ;D. Kanske inte så konstigt att vi hamnade i bild ett par gånger med tanke på att vi stod precis bakom liveartisterna...
Vi kom i alla fall hem, efter sjukt mycket snö på vägen (och väldigt sliriga vägar). Och här sitter jag nu, hemma hos mamma och pappa mitt ute i urskogen, så långt från civilisationen som bara är möjligt. Men vad gör väl det? Jag har ju fått pussa på min lilelbror igen!
Visserligen så ska jag ta bilen upp till Jönköping i morgon igen. Men ändå...


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar