Och där satt jag med mobilen i bh:n...

Fy fan vad jag hatar den svenska jävla sommaren ibland! Igår var absolut en sådan dag.

Efter att Lotta i förrgår gick kanon så tänkte jag att jag skulle rida ut en liten sväng i skogen och bara jogga henne lite, så jag åkte till stallet vid tre-tiden. Tog in Lotta, borstade och gosade precis som vanligt. Visst, det såg lite mulet ut, men inte så att jag förväntade mig en störtskur direkt?
I alla fall så red vi iväg, och efter ca 100 meter började det regna, men jag tänkte att det nog skulle sluta. Så vi fortsatte... Men inte slutade det? Istället öppnades himmeln på vid gavel och vi fick kubba järnet mot ett par ekar lite längre fram..
Och där satt jag. På en otålig Lotta under en ek i pissregnet. Med vattnet rinnandes längs benen, rinnandes i nacken, längs ryggen och vidare ner i trosorna. Där satt jag, dubbelvikt, på en häst som inte kunde stå still, med mobilen nedstoppad i en handske, nedstoppad i BH:n i ett tappert försök att rädda den stackaren undan fuktskador och men för livet. Men inte fan slutade det att regna. Efter tio minuter i samma jävla hällregn beslutade vi oss gemensamt för att kubba hem till stallet. Sagt och gjort. Vi kom till stallet, sprang in i stallet, jag tog av Lotta allt det blöta, hon fick lite müsli och morötter medan jag tog på henne regntäcket. När vi sedan kom ut till hagen... Tror ni att det regnade då? ! NEJ. Den där jävla väderguden säger jag bara. Hon/han/den/det borde överväga att byta jobb.
Jag kan ju tillägga att de 15 minuter av hällregn som föll under vår ridtur också var DET ENDA REGN PÅ HELA JÄVLA DAGEN. Och när jag släppte ut Lotta i hagen efter vår minst sagt udda ridtur tittade hon konstigt på mig, i stil med "vart är männen i de vita rockarna? Vad jag hört så brukar man hålla sådana som dig inlåsta." Ibland tror jag att hon tvivlar på mitt förstånd... fast det gör å andra sidan jag med...

En aaanings blöt. Är rätt jävla glad att det bara regnade från ett håll -.-' jag kunde krama ur vatten ur ridbyxorna när jag kom hem en timme senare.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar