Blåsigt värre...

Just nu blåser det som fan här hemma och himlen är grå och tråkig. Inte mycket till sommarväder det inte! Sitter och taggar långritt just nu. Idag ska min skrutt på sommarbete! (eller kollo beroende på hur man ser det). Hon är så himla söt i Bjärkhult, busar och håller på som om hon var 3 år igen!

Älskar verkligen det stället och är så fruktansvärt tacksam över att vi är välkomna dit år efter år. För er som inte vet så står Lotta varje sommar uppstallad i Bjärkhult (1 mil utanför Hultsfred) hos Lasse & Helena som tidigare ägde henne. Så jag tror det är så att Lotta tycker hon "kommer hem" när hon får komma dit.
I vanliga fall brukar vi köra henne dit, men eftersom hon är lite svårlastad och jag precis har slagit upp min skada i axeln (som jag för övrigt fick när vi lastade Lotta) så har jag valt att rida ut henne. Det är ca 12 km och borde ta typ 3 timmar kanske? Har inte ridit dit på väldigt många år, men tror det var typ 3 timmar om man tog det lugnt och 2 om man red "som vanligt", så det blir nog bra :).
Nähe. Dags att byta om och åka. Ska packa allt som ska med i bilen och sedan kör mamma ut en till Bjärkhult och hämtar mig :).
Lotta i Bjärkhult förra sommaren. Nöjd häst eller vad? ;)
Inte så bra bild, men det här är Lottas ögonsten och föl. Bjärkhults Penny. Lika som bär!


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar