livet i en resväska

Nu sitter jag återigen i Hultsfred, efter två trevliga dagar med finaste Tobbe i Jönköping. Åkte dit i tisdags em och hem med mamma och pappa idag.

Tobbe tog ju examen igår, så han svidade upp i chinos, skjorta, slips och kavaj (och fy fan vilken beslutsångest han hade när han skulle köpa den... suck säger jag bara). Vart omänsklig uppstigning iaf, kl 06.00. Det är inte jättetidigt om man sover normalt, men när man sover ca 4 timmar/natt med mardrömmar, då är det omänskligt kan jag lova. Orkar knappt bry mig om det längre. Eller visst, jag vaknar ju och tycker det är obehagligt (om jaginte vaknar och är helt fucked up i huvudet) men jag tar bara för givet att det är sånt jag drömmer, har ju gjort det i flera månader, så jag har liksom vant mig vid att sova dåligt. Tycker bara så synd om Tobbe, jag ligger ju inte direkt still när jag  drömmer mardrömmar, så han vaknar ju också varje natt :(.
Älskling, jojje, Johan och Stoffe inledde i alla fall dagen med champangefrukost och sedan tårta i skolan. Efter det skulle de egentligen gå till kyrkan, men de gick hem för att dricka öl och spela CoD. Förvånad? nej. Jojje m. familj var iaf duktiga och gick till kyrkan och efter det var det mat på innergården, hur gott som helst, och fy fan vilken störtskön familj han har alltså, herre jävlar vad vi skrattade:P
Insåg även att mina tilltänkta klackisar gått i graven, så Tia och jag tog en sväng till Deichmann på öster och jag hittade faktiskt ett par snyggingar för 250:-  (tämligen obekväma efter en kväll på kåren dock). Har även fått se Tias nya lägenhet och träffat dem hon bor med.
Efter aatt vi fixat oss gick vi iaf till Kåren.. Lite väl fort kanske, haha vi var fan där först! Men vad gör det? Vi hade det verkligen jättetrevligt, satt och chillade i loungen och sedan träffade vi massa DD:are (tror jag) som var skittrevliga, så vi tjötade i ett par timmar :).
Tia var skapligt nykter och jag var helt nykter. Är faktiskt stolt över mig själv att jag har stått på mig och stått fast vid mitt bestlut om att bli 100% alkoholfri. Det för verkligen inget gott med sig. Visst, jag erkänner att det skulle vara gutt med en drink ibland, men hur nyttigt är det? liksom 70 kr för att förgifta kropp och sinne lite. No thnx. Det är sjukt vad pengar en del lägger på spriten och att folk tycker man är konstig som INTE dricker. Borde det egentligen inte vara tvärt om? Man tycket folk som förgiftar kroppen med droger och knark är idioter, men alkohol är ok. Istället blir jag som inte dricker sedd som idiot när jag går ut nykter.? Nice värld vi lever i. Men jag ska stå på mig. Jag kan ha kul utan sprit, sen kan folk tycka vad de vill om det :).
Mötte i alla fall upp finaste utanför Velvet efter kåren, lite dragen var han allt, han som skulle ta det lugnt? I och för sig drack han mindre än vad han brukar  göra, men han dricker ju mer sällan nu, så det slår ju lite mera. Haha, han kom utramlandes med slipsen på sne och byxorna uppknäppta:P. Vi kan ju säga som så att han mådde som han förtjänade idag, ruggigt ynklig var han idag på morgonen. Men jag tycker inte synd om honom, man kan inte både ha kakan och äta den, ska man dricka får man bita ihop och ta bakfyllan med, inte sitta och tycka synd om sig.
Tobbes mamma och syskon var uppe idag med. Erica lagade en jättegod kyckling med örter och parmesan, hur god som helst! Tror nog att Tobbe får ta och lära sig den ;). Mamma och Pappa var även uppe en sväng på Ikea, hälsade på Tobbe (så att de kunde se lägenheten vi ska ha efter sommaren) och för att flytta hem all min bröte över sommaren. Herregud vad mycket skit man har! Hade ju hela jäkla bilen full med enbart kläder liksom. (så nu står all skit i rummet och väntar på att packas upp).
Så nu är jag officiellt hemflyttad för sommaren (Tobbe har fått hedersuppdraget att se till att min blomma överlever sommaren) och jag saknar redan Jönköping. Eller inte staden i sig, men jag saknar Tobbe grymt mycket och då har vi inte varit ifrån varandra en dag ens. Plus att jag saknar Amanda och finaste Tia med. Hade aldrig trott att jag så fort skulle få vänner som jag känner att jag verkligen kan berätta allt för. Även om jag inte berättar allt så är känslan av att veta att man kan det helt underbar. Men i augusti ses vi igen, om inte ännu tidigare:). Ska förhoppningsvis träffa Henny redan 12 juni, om jag lyckas låna en bil så att jag kan åka till Forserum och titta på när hon tävlar Lupol:). Och andra kommer jag inte att sakna över huvud taget, men så är det ju för alla:).
Nu är det väl dags att återvända till verkligheten och packa upp all skit, kanske ta och slänga lite med... Usch, hemska tanke, hamster som jag är.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar