Markkänning...

Haha, idag har jag haft min första "riktiga" markkänning på en bra bit över ett år. Satt och pratade med Tobbe om det igår på Gotland. Om vad som var bra/mindre bra med markkänningar. Lite komiskt att jag gör en riiiktig tavla i skogen idag då:P. Lotta har ju varit lite hostig, så vi har undvikit banorna och ridhuset för att istället rida dressyr i skogen. I början tyckte hon det var chill, men nu är det tråkigare. Så idag red vi ut för att ta en välfrötjänt bus/galopprunda:). Hade en låg rund form så vi skulle få med ryggen ordeltligt. Hon var jättefin i traven och galoppen var helt underbar, kunde bara stå upp och rulla på. Dessutom fick vi två rena byten på hjälpen, så efter det struntade vi i allt vad dressyr heter. En välförtjänt galoppökning blev det! Och attan vad hon pinnar på med den tjocka magen!

När vi nästan var hemma så red vi förbi vår lilla terrängbana. (okej, terrängbana är att ta i, det är en 50 m lång stig med 4 risbuskar på max 50 cm). Tänkte i alla fall att vi kunde skutta över dem så, vi rullade på i galopp och jag stod i lätt sits. Första hindret sög hon tag i som bara den, andra kom lite hastigt och hon vinglade lite. Sedan gjorde vi ett  tandemhopp. Lotta hoppade till höger och jag till vänster. HAHAHAHAH! Fy fan vad snopen jag blev! Ena sekunden satt jag i sadeln och i nästa låg jag på rygg mitt i skogen med Lotta tittandes ner på mig:P. Slog mig inte eller så, så det var bara att sitta upp och hoppa färdigt banan:).
Såhär i efterhand är jag lite mörbultad. Har ett blåmärke på ena skinkan, där jag slog i först, plus att jag nog slitit upp min skadade axel och sträckt mig i ryggen på ena sidan. Snurrade runt i fallet och höll kvar i tygeln, så det är inte så konstigt att jag är lite mör nu:). Får ta det lite lugnt imorgon och se så att inte axeln blir värre, isf är det bara att ringa läkaren, men tror inte att är så farligt, inget som inte lite vila och kanske en massage inte rår på ;).
För övrigt så har jag och Tobbe varit på semester på Gotland, vår första! Och det var så himla härligt, vi hade kanontur med vädret! Skriver mer om det imorgon tänkte jag :).
Dessutom sov jag ju hos honom i tisdags. Var så himla trött när klockan ringde på morgonen så han sa åt mig att somna om så skulle frukosten vara färdig nästa gång jag vaknade. Sagt och gjort. När jag vaknade nästa gång stof bordet dukat med färska frallor och en stor rosa ros i en vas. Det var ju inte en vanlig ros heller, i mitten var den ljust ljust rosa för att sedan bli mjukt laxrosa och de yttersta kronbladen var mörkt cerisea, hur fin som helst!  "Jag tyckte att du var värd det." - Hur gulligt är inte det? - Helt klart världens bästa pojkvän! <3


POSTAD AV: Henny :)

2011-06-12 @ 21:50:09 | http://hennyvinlof.blogg.se/

Haha, du får ju hålla i dig Sofie ;)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar