Dessa djur...

Ja, vad ska man säga? Igår var Lottas hov varm och hon var halt och vi trodde inte att det berodde på hennes sår.

Idag var hoven kall...
Vår hovslagare Andreas var hos oss idag och när han bara petade på de svullna ballarna så var hon jätteöm och började till och med att blöda. SÅ ... hmm... jaa... Hältan beror nog till största del på såret. Känns faktiskt ganska skönt att man nog vet vad det beror på.
Eftersom att hon var så skum i foten igår ringde vi till Mantorp idag och heja! De vill att vi ska komma på måndag morgon -.-
Men efter att ha sett hur mycket hon ömmar i såret ska vi ge det en vecka till att läka först och se om hältan blir mindre.. Ska även börja promenera med henne lite i ridhuset så blodcirkulationen får en ärlig chans att komma igång eftersom att hon inte är halt i skritt.
Ridit två hästar idag med, känner mig ganska hurtig! Imorgon blir det två till plus stalltjänst och ett besök hos musikskolan.
Är rätt mör i kroppen idag efter gårdagens massage, men det är det värt! Fick även min efterlängtade akupunktur, så idag har jag klarat mig helt utan tabletter, känns så himla underbart! Eftersom jag har "långtidsvärkande" grejer har jag kulor att klämma på istället för nålar. Lite snällare mot kroppen och bättre när man är i staller tycker jag.
Nu är det dags att äta lite och sen får jag äntligen ta det lite lugnt, är helt slut efter att ha gått upp vid 5... Det är INTE min grej.
Lottas skavsår...   När vi var i Mantorp sist så var de dubbelt så stora...
Mysigt värre ...eller INTE.
Det ser faktiskt ut att göra riktigt ont .


POSTAD AV: Henny =)

2011-03-25 @ 18:39:31 | http://hennyvinlof.blogg.se/

Usch, det där ser inte alls kul ut :( Hoppas hon blir bra snart!! =)

POSTAD AV: Peter

2011-03-27 @ 17:05:38

imorgon är nog inte en bra dag att hälsa på musikskolan, det är instrumentdemo för småskolorna så ingen är där :P

POSTAD AV: Peter

2011-03-27 @ 17:07:12

Kanske borde kolla datumet på inlägget INNAN jag kommenterar.... :P

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar