Laser-Lotta

Alla sätt är bra utom de dåliga sägs det!

Lotta blir bara bättre och bättre för var dag som går, och jag kan inte ens beskriva hur underbart det känns! Nu sover hon utan bandage och såret krymper för var dag som går. Både idag och igår har Ellingtons ägare Hanna varit snäll och behandlat Lottas sår med laser och det har faktiskt hjälpt, men framför allt så älskar Lotta behandlingen. Och för att göra min pärlas dag lite bättre så har hon idag tömkörts två gånger.
Haha, hon var helt galen i morse! Så fort tömmen flyttades över rumpan på henne så exploderade hon, öronen stod rätt fram, glimten i ögat och benen åt alla håll. Hon lugnade sig efter ett par minuter, men hon är så rolig när hon busarför man kan verkligen se hur kul hon tycker att det är fastän att hon är en gammal tant, min lilla skrutt ;) .
I eftermiddags skulle mamma försöka sig på att tömköra, och jag kan ju säga som så att det är tur att mitt tålamod blivit bättre:P. Säger man åt henne att tänka på en sak glömmer hon bort det så fort man påpekar något annat. Men efter ett par "Sofies-tålamod-tar-strax-slut-suckar" så skärpte både mams o Lottapotta sig och det gick riktigt bra. Duktig mamma!

I övrigt har det inte hänt så mycket mer under dagen... Paps är fortfarande inte braoch ska kanske in till sjukan imorn igen (han va på akuten igår). Grannen håller på att ta bort de äckliga talljävlarna som förstört vår utsikt o gräsmata i tusen år... Och jag försöker i vanlig ordning undvika att städa mitt rum.. *haha*
älskling
Min finaste finaste pojkvän, känns helt sjukt att ha varit utan honom i en vecka. Vi har bott tillsammans sen i december. Känner mig verkligen inte hel när jag är ifrån honom. Efter att jag blev singel hade jag verkligen inte trott att jag skulle vilja ha något med killar att göra på flera år. Men ack så fel jag hade!
Träffade min prins i en källare på en mellanfest. Hur "anti-jag" låter inte det?
Ödet för en in på spännande vägar ibland, och då bara vet man hur rätt det är. Det kan inte kännas mer rätt än vad det gör nu och jag kan inte vara lyckligare. Jag har verkligen fått allt jag någonsin kunnat önska mig. På fredag är det fem månader sen det blev vi. Jag älskar dig hjärtat <3




Apprå på ingenting så måste jag bara säga att jag blir så förbannat trött på inställningen hos vissa hästmänniskor och den ständiga smutskastningen! Visst för att alla har åsikter (jag själv har väldigt många) men ska man kasta skit på andra ska man fan se till att ha rent framför sin egen dörr först!
Dessutom vill jag bara påpeka att en för människor praktisk hästhållning INTE är detsamma som en för hästen god hästhållning. Ja, jag blev fan chockad av det jag såg. SKÄMMS!


POSTAD AV: Erica

2011-03-28 @ 13:55:09 | http://camillaerica.blogg.se/

Så glad för din och Tobbes skull!



Toppen köpte jag på Gina Tricot :)

POSTAD AV: Sofie

Tack :)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar