Finaste hästarna

Är så sjukt mör i kroppen efter nästan 2 timmar dressyr nu på kvällen. Har först hjälpt Louise och Dippe och sedan red jag ett pass på Lotta. Jag kommer inte kunna gå imorgon... Har inte ridit på nästan 3 veckor ju.

Började iaf med att rida Dippe, vetinte riktigt vad jag ska säga. Det är helt klart inte samma häst som jag började rida i vintras, det är ett som är klart! Traven har blivit mycket bättre och även formen i trav, däremot kändes det som galoppen tagit ett kliv tillbaka... Väldigt tråkigt med tanke på att det kändes som om de problemen hade släppt sist jag red. Men visst, man har formsvackor, så är det ju, det är bara att träna och komma igen:). Tycker för övrigt att Louise har utvecklats fantastiskt mycket och det är sjukt kul att veta att jag varit me och påverkat. Är riktigt kul att mani slutet av varje pass bara kan gå in och finjustera småsaker. Bara lite tråkigt att Dippe kan vara en sån åsna ibland, men det är det som är charmigt med ponnyer ;).
Red även ett pass på Lotta med, ska ju checka av henne på en lb & la imorgon, haha undrar hur det kommer gå:P. Idag red jag för första gången delar av programmet på över ett år, så jag har inga större förhoppningar direkt :). Hoppas att jag kan få med mig en kamera upp så att jag kan tvinga någon att filma oss:P.
Hon har en så jäkla underbar trav min pärla, är som att sitta på en 1,70 häst, ett jävulskt övertramp och nu börjar jag lära mig att få större utväxling i ökningarna, för jäklar i havet vad hon kan öka!
Nu ska jag fortsätta att titta på Stardust och sedan sova :)


POSTAD AV: Henny :)

2011-05-28 @ 23:11:25 | http://hennyvinlof.blogg.se/

Haha, ja man är ju inte direkt gjord av pengar när man är student... Men man blir ju ekonomisk i alla fall, det bådar ju gott inför framtiden ;) haha.

Va kul med dressyr imon, hoppas det går bra :D Och jag håller tummarna för film!

POSTAD AV: Emeline Lind

2011-05-29 @ 22:06:15 | http://ponnyprinsessans.blogg.se/

Sv: Jaa :D

Åh jag vet inte. Hahah om han är en New Forest född 97 tror jag är det nog han :)

Köpte dom honom av Anette Tukk? :)

POSTAD AV: Emeline Lind

2011-05-29 @ 22:33:19 | http://ponnyprinsessans.blogg.se/

Sv: Hahah han heter Hetrijimi's Rasputin :D

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar