hp hit och hp dit...

Tobbe har å mina vägnar idag bedrivit lite efterforskning i uppflyttningskravsdjungeln... Och jag har inte marginalerna på min sida...

Jag har för tillfället 30,1 hp (lite jag vet)... Men under förutsättning att alla inlämningsuppgifter i anläggningstekniken blir godkända (4 av 6 godkända hittills, 1 ogranskad & 1 kompletterad men inte rättad) så får jag 3 hp till = 33,1 hp... Dessutom räknar jag kallt med att klara Ingenjörsmetodiken och få 3,8 hp till = 36,9 hp...
Då kan man ju tycka att jag ska få avrunda upp till 37 hp, men ICKE. Kravet för uppflyttning (och CSN) är 62,5% = 37,5 hp. Däremot är CSN snälla och avrundar den halva poängen neråt, alltså behövs 37 hp för att klara sig... Och vad har jag? 36,9 hp.. Skrattretande. Alltså så MÅSTE jag klara minst en tenta för att få de sista 0,1 hp som fattas för att få CSN nästa år. Känns lite patetiskt -.- Jag har iofs för avsikt att enbart ha 7,5 hp efter mig när höstterminen börjar. Men ändå, det känns aningens retligt... 0,1 hp wtf. haha.
Nähe, dags att fortsätta med matteplugget nu :)


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar