Men seriöst?

Ja, ibland undrar jag om jag inte är dum i huvudet på riktigt. Åh, jag blir så jäääävla trött på mig själv.

Skrev på alla 7 uppgifter på tentans A-del. 2 av uppgifterna började jag bara på för jag kunde dem helt enkelt inte. 2 av uppgifterna tvingade jag mig igenom med hjälp av min bästis formelsamlingen. Men vad ser jag nu i efterhand när jag kom hem? Jo att jag gått över bron för att hämta vatten = FEL. Däremot var det 3 uppgifter på totalt 8 poäng som jag kände mig riktigt säker på. WOHO! Trodde jag... 1 av uppgifterna är helt rätt, 1 har jag ett pissigt slarvfel på (4x-7 med x i nämnaren är INTE 4-7= -3, det är ju givetvis 4- 7/x) Fy fan, där rök 1 p. Sen på min paraduppgift med att skissa grafer och asymptoter (rena grekiskan, jag vet) så glömde jag att derivera. Fattar ni eller? DERIVERA FFS. Ååååååh, det är ju fan vad i princip varenda jävla uppgift går ut på bläääääääääääääää. Så vad hände på den uppgiften? Missade 2 av 3 nollställen = 2 av 3 extrempunkter och 1 yttepyttebit av grafen blev spegelvänd... Så om inte Matteguden Anders rättar snällt åt mig så är jag fucking smoked.
Antar med facit i hand att jag ska vara glad att huvudet sitter fast. Men med tanke på hur dåligt det fungerar kanske jag inte förlorar något på att tappa det.
Så med min huvudräkning landar jag på 8p... Och jag behövde 10. Lite sur tjej.


POSTAD AV: Tia

2011-05-26 @ 20:10:38

Du, gick inte det minsta bra för mig heller. Kom in, satte mig, tittade på tentan - och BAM! Det hade lika gärna kunnat handla om analytisk biokemi, hade nog kammat ihop fler poäng på en sån tenta om inte annat. Världens blackout >_<' tooookigt förbannad på mig själv.



Finns inget att göra åt detta nu, glömma under en veckas tid och fokusera på det som är viktigast nu! Imorgon blir det anläggning, ska bli spännande, hoppas man kan lite mer där ;) Efter det flytt och roligheter kvar! :D Redovisade IngMet1an idag, med Loui och Karp bara, känns skönt att ha det gjort nu.



Puss finaste Sofie <3

POSTAD AV: Sofie

Vi fixar det här Tia, det är jag säker på (säger inget om när dock ;) ). Det som retar mig är dock att om jag inte gjort mina två slarvfel så hade jag varit godkänd, hade haft 11 p med säkerhet, nu hänger det på Anders, men ska skriva omtentan om en vecka, så det är bara att börja kötta gärnet nu efter anläggningen :) <3

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar