trött

Dressyren idag gick verkligen inget vidare, jag var jättetrött och öm i kroppen och Lotta var spänd som en fiolsträng inne på banan. Tror att hon har någon spänning i kroppen, för galoppen är inte som den brukar, tror kanske egentligen att det beror mer på mig än på henne. Trots att jag ser det som träning blir jag stel som en pinne inne på banan och det känns inte bra. Jag tänker alldeles för mycket. "Åh, nu ska vi förbi det otäcka hörnet, tänk inte på det, tänk inte på det!" Vad händer? Jo jag t'nker på det och Lottapotta blir helt paralyserad. La:n var hemsk! Hon var verkligen livrädd och verkligen SLÄNGDE sig bort från hörnet. Hallå eller? När blev min häst en fegpropp? Däremot var hon fin på framridningen, rund o fin med mkt go i sig. Men vi har inga tävlingsnerver varken hon eller jag. Eller jag har inga, och därmed inte heller hon. Dessutom var tävlingen fruktansvärt långdragen. jag ska ALDRIG mera rida en klubbis, fy faaaan säger jag bara! 11 minuter mellan varje start, så sjukt oeffektivt! Första start var vid 10, jag red min FÖRSTA start vid TRE. Och hur många var det före mig? 60? Nope. 28-29. Och så undrar de varför folk inte vill stanna hela tävlingen och titta?

Aja, tur att jag inte har några tävlingsambitioner för Lotta, hon är en "träningshäst". Jag är för orutinerad på tävling och har för dåliga nerver för att kunna visa en så pass speciell häst på tävling. Hon är bäst på träning när jag verkligen kan rida igenom henne. (ganska självklart men iaf). Tycker egentligen inte ens det är kul att tävla, så då passar vi ju varandra bra:P
Nu är det dags att sova, ska upp vid 5 imorn och jobba. Nattinatti!


POSTAD AV: emmeli

2011-05-30 @ 20:07:48 | http://mywonderfuldream.blogg.se/

Sv: Det gjorde ju också! Jo jag fick ditt nummer. jag vet ju att Louise har ridit typ lektion för dig och jag skulle också vilja göra det, men det beror ju på när du har tid :) Du skulle ju kunna pröva henne och se hur hon är och så för då kanske det är lättare att hjälpa mig ;)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar