Ensam

Ikväll och imorgon är jag ensam i vår lägenhet. (herr inneboende är inte inräknad) Tobbe tog bussen ner till Göteborg idag för att träffa Svenne och hämta Buster. Ikväll skulle de gå på hockey och sedan nörda loss i tv-spelens värld. Det är faktiskt första natten som jag sover själv här, känns nästan lite småspännande faktiskt. Lite löjligt med tanke på att jag bott här sen i December. Men ändå. Jag kan göra precis vad jag vill ikväll, men det ska jag inte. Jag ska plugga. Kanonkul. Precis vad jag känner för. Eller inte.

Det känns som det är tusen år kvar till tentorna när jag väl börjar plugga. När jag inte pluggar känns det som om de är imorgon. Jobbig känsla, jag kan liksom inte riktigt hitta motivationen till att plugga. Eller jag vet att det inte är en giltig ursäkt. Man behöver inte vara motiverad för att plugga, det är något man bara gör. Jag kan plugga, bara jag kommer igång. Men det är just det som är mitt stora bekymmer, att komma igång, att få tummen ur röven, att starta motorerna. Ni fattar va? ALLT är roligare än att plugga. Till och med städa, diska och vika tvätt. Då är det illa.
Jag har faktiskt en plan på vad det är jag ska göra idag, men jag är som sagt inte sugen på att göra det. Istället fastnade jag här på bloggen (som jag egentligen lovat mig själv att inte röra för än efter tentorna) och tidigare idag fastnade jag på A6 med Josefine. Köpte inte så mycket, ett par örhängen, lite te och ett par nya matlådor. Egentligen skulle jag köpa ett par redan utprovade jeans och ett par snygga bruna, billiga vinterkängor, trodde jag ja... Alla snygga skor kostade minst 1000 och jeansen fanns inte i rätt storlek. Så imorgon blir det en sväng på öster, måste ändå dit och hämta mitt armband som jag har haft inlämnat för att korta av.
Nu gör jag det igen! Nu har jag suttit här i en halvtimme, fastän jag inte skulle. Bättring Brorsson!


POSTAD AV: Henny :)

2011-10-04 @ 21:55:45 | http://hennyvinlof.blogg.se/

Haha, a6 är livsfarligt :D

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar