Ingen Tenta

Jag har bestämt mig för att skita i min tenta i Industriell ekonomi och entreprenörskap. Jag kom igång sent med att plugga, kom efter alla andra i ekonomin plus att jag tycker det är svårt och har en riktigt pissig inställning till ekonomin. Så det känns lika bra att skita i det. Jag vill hellre säkra upp betyger i Digital Tools och Byggteknik 1 istället för att kanske bara få 3or rakt igenom och kaaaanske en 3a i ekonomi. Det är skönt att veta att jag har bestämt mig faktiskt, ångesten har släppt en hel del. Visst får jag hålla igång mer i nästa period, men det är okej ändå. Jag vill ha allt jämnt fördelat känner jag. Det är dags att jag lär mig att allt jag gör faktiskt har konsekvenser. Jag vill inet heller fastna i "3-träsket". Även om jag enligt många arbetsgivare inte behöver mer än en 3a i betyg så vill jag det för min egen del. Jag vill lära mig så att jag kommer ihåg, så att jag inte alltid ska behöva förlita mig på att Tobbe kan hjälpa mig när det är svårt. Dessutom så vet jag ju att jag kan betydligt mer, men jag har ju kommit av mig lite. Så nu får jag stå mitt kast och bita i det sura äpplet helt enkelt.

Så nu ska jag plugga byggteknik!


POSTAD AV: Maria Johansson

2011-10-10 @ 14:38:23 | http://dressyrsnack.se/

Sv: Alla bilder jag lägger in är inte från den dagen jag postar inlägget, till exempel, bilden på Agria-ländtäcket är från förra vintern. Igår hade jag fleecetäcke när jag red fram eftersom det var ett riktigt oväder, det började blåsa och regna och pappa ville bestämt ta kort utomhus. På morgonkvisten har vi en temperatur strax över nollan, då tycker jag att det är okej med ett ländtäcke för att muskulaturen håller sig varm!



/Maria

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar