Nya jeans

I veckan gjorde jag slag i saken och inhandlade mina första svarta "riktiga" jeans. Inga fusk-jeans från Gina Tricot eller Cubus, utan ett par riktiga Levi's ID Curve från JC. Men jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska ha dem...

De är fruktansvärt sköna och minst lika snygga som de är sköna. Men jag är ändå inte helt hundra... När jag köpte dem så provade jag storleken under - och det funkade INTE. Så att välja storlek var inte något problem, jag hade ju redan provat ut dem i Malmö och på A6. Men det blir liksom "veck" på baksidan av låren. Is that a good thing?
Till saken hör även att detta är de första dyra jeans jag köper själv, för mina egna pengar. I vanliga fall brukar jag få ett par av mamma när jag fyller år (om jag behöver). Och nu behövde jag jeans. Mina trasiga jeans är alldeles för trasiga, mina svarta jeans är sönder och snart går även mina älskade 603 i graven (det är ett under om de håller året ut).
Jag vet ju själv att jag verkligen vill ha jeansen, men om de töjer på sig för mycket då? Så att de hänger som en säck pära i röven? Hur snyggt är det? "Hej jag heter Sofie, och jag har fyllt mina snygga jeans med pära för att de är lite stora". Nä tack. Men när vi var i malmö så pratade tjejen i Levi's affären om att tyget var annorlunda, det var stretch i två riktningar, vilket det inte brukar vara. Och därför töjde de inte alls lika mycket på bredden som vanliga jeans gör. Och om det stämmer så är det ju kanon! Men nu har jag letat och letat på internet efter fakta om detta för att få det bekräftat, men inte hittat ett skit. Så då undrar man ju om det hon sa var sant. Men får en försöljare ljuga om produkterna? Det får de väl ändå inte? Och varför blir det egentligen veck i jeansen?
Behöver era åsikter här! 900 är fanimej mycket pengar i en skral liten studentkassa.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar