Plötsligt händer det

Idag har jag gått upp i tid, ätit frukost OCH fixat mig. Helt sjukt, det är fortfarande en timme kvar tills jag börjar! Har inte direkt någon stor lust att gå till skolan idag, trots att jag bara går två timmar. Känner att jag inte har någon koll alls på skolan för tillfället. Ekonomi är inte riktigt min grej, inte digital tools heller och byggteknik är bara sååååå tråkigt. MEN (den här har ni hört förr) jag SKA ta tag i allt nu, no matter what. Idag ska jag beställa ekonomiboken, försöka att läsa ikapp lite i byggtekniken och så ska vi till Media Markt och se ifall de har den datorn jag vill ha. Måste köpa en ny dator, min går i graven när som känns det som. Den är trots allt 4 år nu, batteritiden är i bästa fall 15 minuter och den orkar inte med Revit Architecture, programmet som vi använder i skolan. Så nu har vi kikat in en check liten vit dator åt mig.

Egentligen vill jag ju inte plugga när jag kommer hem från skolan, jag vill sätta mig o slappa, hoppas på ett mirakel som gör att jag inte skulle behöva plugga något alls, att jag kan allt efter att ha varit på föreläsningarna. Men som om det skulle hända? Knappast. Hur som helst så behöver det städas lite här hemma. Så vi får väl se vad som lockar mest efter skolan, plugga eller städa, pest eller kolera.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar