We can do it

Jag har väl aldrig direkt trott på mig själv. Aldrig riktigt trott att JAG kan, att JAG kan bidra med något. Men igår fick Hanna mig att tänka om (och tur är väl det).

På ridskolan så fodras hästarna med hösilage, som ligger utanför stallet, och det får stackars Anna hämta i ur och skur och snöstorm, flera kärror per dag. Så först får hon hämta kärran, köra ut den ur stallet, runt stallet, lasta den full och sedan tillbaka. Hur kul är det liksom?
SÅ. Hanna tyckte att det vore väl fan om vi inte kunde rubba en av de fyrkantiga 500kgs storbalarna, få den på vagnen och köra in den i stallet. Konstigt nog så lyckades vi, tre personer, tre tjejer. Och ni som säger att tjejer inte kan, vad säger ni nu?
Med hjälp av såpa och ren muskelkraft så lyckades vi - fy fan vad vi är bra helt enkelt. Men det såg nog jävligt roligt ut, för det var länge sedan jag skrattade så mycket i stallet kan jag säga :).


POSTAD AV: Hanna

2011-09-21 @ 22:43:08

Yes we can:)))))) det såg nog väldigt roligt ut. Envisheten tar dig långt Sofie. Tänk på 500kg ensilage när livet inte vill som du hade tänkt dig.. Jag ska alltid ha såpa i åtanken:)))

POSTAD AV: Maria Isaksson

2011-09-22 @ 09:04:05

Fasen vad grejt :) Kvinnor kan och ett gott skratt förlänger käften :) KRAM

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar