så jävla surt

I måndags så skulle ju jag och min lilla tant förr en gång skull vara med på träningshoppningen på ridklubben. Inte för att man får ut ett jävla skit av dem rent ut sagt, utan enbart för att jag var för lat för att bära hinder själv.

Hur som helst så var et lite blåsigt och eftersom det var en klubbtävling ( = man vet aldrig hur många år det tar innan det är ens tur) så skulle jag slänga på Lotta ett litet ländtäcke under framfridningen. Ett litet täcke är för mig ett ylleländtäcke från Mia's.
Ländtäcket finns alltid utanför min box, på mitt skåp, i en hink. I hinken finns för utom mitt ländtäcke Lottas vetekubbe (jodå, bortskämd häst), nackvärmare från Back on track, ryggvärmare från Back on track samt stallbandage från Back on track. Meeeeen.
Så här sån mitt täcke ut. Kan tillägga att jag använde det i lördags, och då var det helt. När mamma kom till stallet så bad jag henne kolla om det var något annat söndertuggat i hinken. Inte fan var något annat söndertuggat, men DET BODDE EN MUS I HINKEN.
Får väl vara glad att musen inte ätit sönder något dyrare än täcket. "Bara" 600 pix. Jippi. Tack och lov att det inte var BoTgrejerna som varuppätna, men kunde han inte ätit på vetekudden istället? Den kostar ju inte många kronor direkt...
Och vad gör jag med täcket nu? Mamma tyckte jag kunde sy över ett märke.. Men noope. Det ser lite för tacky ut, tattare sår på märken för att få grejerna att verka dyrare. Så... Hålet får väl vara kvar... Går det så kanske man kunde laga det, men aldrig i livet att jag syr på ett märke.
Jag tycker egentligen inte så mycket om svarta grejer till hästar, men jag tror inte att min mor tycke rhålet i täcket är tillräckligt stort för att få köpa ett nytt täcke...


POSTAD AV: JennyM

2012-04-15 @ 16:36:50 | http://jmdressyr.blogg.se/

Nej men precis, min gamla ponny är 26 och tränar fortfarande lika högt som han gjort sen han var tio :)



Håller med dig, allting handlar om oerhörd okunnskap. Självklart måste man det ju vara första gången någongång så man lär sig någon gång.. Men precis som du säger så finns även fler diagnoser och man utvärderar mer än innan. Och sen döms många ut ja, kanske för saker som inte ha behövt vara så allvarligt med lite vila..

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar