Att bli gammal

Imorgon blir jag  gammal, riktigt gammal... Jag fyller 21 och känner det ungefär som att jag vandrat på jorden sedan dinosauriernas tid, enda skillnaden är att jag aldrig dog ut.
Förra helgen var jag, Tobbe och min moster i Hultsfred för att fira min födelsedag lite tidigt samt för att gå på marknaden. Jag fick mammas fantastiska chokladtryffeltårta med hallonlikör och pappa stod för matlagningen. Först serverades en toast med centolla (spindelkrabba) på chilenskt vis (rostat bröd, majonäs, sallad, avokado, krabba och citronsaft) och därefter fick jag pappas goda grillade lamm. Så galet gott! Lamm är verkligen det godaste köttet som finns, inget snack om saken!
Dessutom fick jag fyra presenter, två av mamma och två av pappa. De är helt fantastiska mina föräldrar, av mamma fick jag en jättesnygg grå jacka från Pikeur och en kamera medan pappa gav mig lite pengar och lovade mig att han skulle lära mig att prata flytande spanska! Hela helgen pratade han enbart spanska med mig, och jag förstod mer än jag trodde, även om jag hade världens tunghäfta och över huvud taget inte kunde svara honom.
Imorgon fyller jag faktiskt år, och jag får fira födelsedagen ensam. Eller i alla fall för- och eftermiddagen eftersom att Tobbe ska hem till Göteborg, lite tråkigt men så är det...
Det känns liksom inte värt att fira födelsedagen med Tobbe, för jag har inte en aning om vad jag önskar mig i födelsedagspresent och inte heller vad jag vill ha för mat, och då kan vi lika gärna skjuta på det i en vecka.
Jag har funderat och funderat, och visst. Jag kommer på saker jag skulle vilja ha. Men saker jag vill ha är inte samma sak som saker jag önskar mig.
Jag skulle vilja resa utomlands (fast det är jag alldeles för feg för). Jag skulle vilja ha en ny uppsättning träningskläder, jag skulle vilja ha en massa nya hästböcker och vanliga böcker med för den delen. Jag skulle vilja ha den stora fina prydnadshästen från Iems för 1195:-, men den har jag beställt och ska köpa själv. Jag skulle behöva ett par nya ridstrumpor, stallskor och stövelskaft men det är fan inget jag vill ha i födelsedagspresent. Jag skulle vilja ha nya kläder, men garderoben är helt överfull (och då har jag ändå gjort mig av med fem, jag upprepar FEM små Ikeakassar). Och sist (och minst) så skulle jag vilja ha nya berlocker till mitt Pandoraarmband. Problemet? 1. Mitt armband är fullt så jag behöver i så fall skaffa ett nytt för 600:-, onödigt? o ja. 2. De berlocker jag vill ha vill jag ha för att de är snygga, inte för att någon annan råkar ha samma smak som jag och skulle kunna köpa dem till mig utan att jag vet det. 3. Jag har redan Pandorasmycken för 10000:- Tio tusen på två år. Det är ju helt jävla sinnessjukt! (men snyggt).
Vad jag borde önska mig egentligen är en liten avskrivning på min del av de pengar vi lagt ut/ska lägga ut på nya möbler. Men hur kul är det egentligen? Inte kul alls.
Inte heller kan jag säga att jag inte vill ha något i födelsedagspresent, för då blir Tobbe bara grining och säger att jag inte får ge honom något i födelsedagspresent....
Nä, den här nöten tar nog ett tag att knäcka... 
Bjuder på en bild från vår semester på Gotland :) 


POSTAD AV: Henny =)

2012-08-30 @ 13:12:52 | http://hennyvinlof.blogg.se

Du är inte alls för feg att åka utomlands, du ska ju med mig ner till Hanna och Kroatien!! :D

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar