Ångest till tusen

Det har varit en tuff vecka. Inte tuff för att jag haft massor med saker att göra och fått stressa som en dåre. Snarare tvärt om... Det har varit tufft för att jag inte haft något direkt att göra som kunnat sysselsätta mina tankar. Igår hade jag sån ångest att jag inte kunde gå till skolan. Jag kunde inte ens resa mig ur sängen. Hela kroppen var som bly, inte för att jag var trött eller så, det kändes på riktigt fysiskt omöjligt. Jag bara kunde verkligen inte.

Idag har jag som tur är bara en föreläsning som jag försöker stålsätta mig mentalt inför att gå på. Vill helst av allt bara lägga mig ner och gråta, lägga mig ner och dö ett tag. Några månader eller så.
Det var sagt att det skulle vara löst på två månader. Nu har det gått ett halvår och jag känner mig mer och mer blåst. Det går ut över allt. Över mig, över Tobbe, över min familj, över minn skolgång, över mina hobbys, över allt. Jag orkar inte mer. Om inte det kommer att lösas snart så kommer inte jag att bo kvar. Det är en sak att bo trångt frivilligt. Men nu är det inte frivilligt längre, det har inte varit frivilligt någon gång sen i augusti. Jag orkar inte mer, men jag vill inte ge upp. Jag kan inte ge upp, men samtidigt kan jag inte fortsätta. Det är det första jag tänker på när jag vaknar, det sista jag tänker på innan jag somnar. Det är det jag drömmer om på nätterna, det är det som håller mig vaken när mardrömmarna har väckt mig. Det är det som sysselsätter hela min skolgång, det är det som sysselsätter hela min fritid. Hur gärna jag än vill sluta tänka på det, hur mycket jag än önskar att jag ska slippa tänka på det så har det inte hjälpt. När inte ens sömntabletterna kan skydda mig från det. Då funkar det inte längre. När det hindrar mig från att kliva upp ur sängen. När det hindrar mig från att gå till skolan. Då funkar det inte längre. När det hindrar min finaste sambo och mig från att kunna vara lyckliga. Då har det gått för långt.


POSTAD AV: Lilie

2012-01-31 @ 13:44:57 | http://liliebiskopsdotter.com

PÅ lindex :)

POSTAD AV: Henny :)

2012-01-31 @ 13:58:48 | http://hennyvinlof.blogg.se/



Fina Sofie, jag finns här för dig!! <3

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar