Magiskt?

Idag har jag tränat för Elin igen. Det var fjärde gången som Lotta gick ett pass för Elin, men bara andra gången som jag red för henne. Efter första passet var jag helt manisk och efter mammas första pass var jag helt förstörd. Nu valde jag i alla fall att testa att rida för henne igen, och jag är jättenöjd!
Passen är inte riktigt som "vanliga" pass - de är så mycket bättre! 
Känslan var nästan helt magisk. För varje övning kände jag all stelhet släppa bit för bit, utan att jag behövt tragla och träna varv efter varv och träla sig igenom varje övning. Här red jag en övning och fick "hålla" henne i övningen och öka det jag bad henne om stegvis, så hpn hela tiden var okej med det.
Red även med mitt bettlösa träns och det funkade så himla bra! Hon är mycket mer till freds med bettlöst än med bett. Med ett bett så krullar hon gärna ihop sig i nacken och de tendenserna försvinner helt utan ett bett.
Anledningen till att det inte var helt magiskt var hur det såg ut. Mamma var med och filmade, och filmen återspeglar inte känslan jag hade när jag red. Jag är väl tyvärr inte så still med mina skänklar som jag vill hoppas. Inte heller får jag ner tyngdpunkten där jag vill ha den. Mycket av det hänger nog på att jag inte är tillräckligt stark i min bålmuskulatur för att räta upp mig och få ner tyngden. Men det kommer nog med tiden.
 
Måste komma igång och träna mer i höst. Har helt gett upp LCHF nu i alla fall. Visserligen så är det gott, men i längden så tvivlar jag verkligen på att det är hälsosamt. Det positiva med LCHF är ju egentligen bara att det ökar ämnesomsättningen och därför går man ner i vikt. Vill man ha ett långvarigt resultat och framförallt ett hälsosammare resultat så är det hälsosam mat och TRÄNING som gäller. Jag kommer nog i alla fall inte äta lika mycket kolhydrater som innan, utan det kommer bli små portioner och ofta istället. Dessutom så ska allt socker bort, för det är fan inte bra för något alls. Det räcker gott och väl med det socker man får i sig via frukt.
 
Appråpå träning så ska jag ikväll testa på mjuk yoga. Ska bli spännande!


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar