jag lever, jag lever!

Har varit fruktansvärt dött här den senaste tiden har jag märkt. I måndags förra veckan hade jag min tenta, den gick över förväntan och i onsdags åkte jag hem. Och packade inte upp datorn på över en halv vecka, och det var så jävla skönt.

Jag var bara hemma och läste bra böcker eller var i stallet. SÅ ska livet vara, inte en jävla massa plugg och stress med inlämningar hit och dit.
Bra väder hade jag när jag var hemma i alla fall, så Lotta fick tre dagar i skogen och en dag på banan. Och hon är så fin min lilla korv (fast hon är mer lik en bulle än en korv). Vi mötte lösa hundar, bilar, ponny med vagn, lågt gående stridsplan och tåget, som gick mindre än 10 meter från Lotta, men hon bara står. Sånt är hon inte ett dugg rädd för, men en rotvälta, DEN är farlig. Red även ett pass för Meg och det gick så jävla bra! I början undrade jag vad jag hade gett mig in på. Det var som att sitta på en snigel (om det nu ens gick så fort) och det kändes som att rida med en grupp yra höns till en början. Men när Meg hade strukturerat upp alla lite och det rullade på så slappnade Lotta av lite, men framåtbjudningen uteblev, och jag blev mer och mer frustrerad (så pass att Meg fick säga till mig). Och sedan bytte vi övning för att träna mer med gas och broms, och vips så bjöd Lotta som en dåre och spårade som bullarnas största bullgud. Hon var som född till att rulla fram och prutta pärlsocker och kanel kändes det som. Visserligen så hade jag skavsår på knäna efteråt, men det är sånt man får ta. Inte helt lätt att sitta still på något som verkligen rullar fram.
Så firade Lotta årets första bad...
Mattes fina prinsessa på väg ut i skogen <3


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar