kort summering

Här kommer en kort summering av de senaste två helgerna som har varit ganska händelserika för min del :)

Förrförra helgen började med att vi i fredags åkte till Göteborg, vi tog bilen eftersom att Tobbes pappa skulle ge ett utlåtande om hurvida det är värt att köpa den eller inte. Fredagskvällen spenderades hos Tobbes mamma, vi åt mat och spelade kort tillsammans med Sofia, och jag var GRYM på chicago, i alla fall i första rundan.
På lördagen klev vi upp 05.20 för att åka Scandinavium. Efter som jag varit mindre smart och inte köpt biljett till riktiga showen (eftersom att de var slutsålda) så fick vi gå på morgonridningen. Då är arenan öppen i först 1,5 timme för dressyrryttarna och därefter lika länge för hoppryttarna. Skulle kunna skriva betydligt mer om det här, men alla vill kanske inte läsa om det? Eller vill ni det? Det var i alla fall mycket givande, och väldigt roligt att få se det vardagliga arbetet som proffsen genomför med sina hästar.
Därefter köpte vi biljetter till mässan där vi strosade runt i ett par timmar. Jag köpte inte så mycket grejer, ett jättesnyggt grönt schabrak från Miar´s, ett par sporrar från sprenger och lite godis till Lotta.
Efteråt hälsade vi på Tobbes morfar för första gången sedan Tobbes mormor gick bort, men det gick bra, både Tobbe och hans morfar skrattade lite och jag tror det var väldigt lugnande för Tobbe att se att sin morfar ändå tagit det så bra. Det är aldrig roligt när någon går bort, men det hjälper inte heller att gräva ner sig.
På lördagkvällen blev vi bjudna på en Thairestaurang inne i Göteborg av Kent, och det var sååååå gott! Dit SKA jag gå igen nästa gång jag åker till Göteborg.
Och söndagen spenderades i Ullared tillsammans med Tobbes systrar med pojkvänner.  Vi köpte lite grejer till lägenheten, bilen och lite vanliga "bra att ha"-saker. Efteråt så skjutsade vi hem Erica och Henke till Tylösand och tittade på deras hus. (Jag vill också bo i hus, och jag vill bo i hus NU!) Sen körde vi hem från Halmstad till Jönköping, så vi var hemma runt 22.00.
Denna helg har jag varit hemma i Hultsfred. Mamma hämtade mig på stationen i fredags och direkt när vi varit hemma och lämnat väskorna så gick vi till puben. Ja, Hultsfred är faktiskt så stort att vi har en pub. Första fredagen varje månad så träffas vi och våra bekanta där i någon slags form av drop in typ. Mamma och jag hade i alla fall bestämt oss för att äta där, men när vi kom in så var det helt knölfullt! ETT enda ynka futtigt litet bord för fyra stolar, stort nog för 4 ölglas var ledigt. Så där satte vi oss tillsammans med en vän för familjen. Vi tänkte att det bordet ändå blev bra för att vi inte var så många, men hux flux var vi 11 personer som satt och trängdes runt bordet (och mamma och jag skulle äta). Hur eller hur så visade det sig att det var musik quiz, så vi bestämde oss för att vara med i två lag. jag vet inte riktigt hur det gick till, men lagen slutade i alla fall på 3:e respektive 1:a plats av totalt 12 tävlande lag. Vi som vann (vilket givetvis var mitt lag) var grymma! Vi skrapade ihop 62/90 poäng, och jag drog ENSAM in 20 poäng. Så vi vann en stor bricka med plockmat till vår nästa pubkväll :)
I lördags var jag hos min fina prinsessa på morgonen. Vi var ute i skogen, och det var så himla härligt! Vi var (tro det eller ej) sams HELA vägen, trots att jag red på det bettlösa och trots att Lotta inte varit i skogen på länge. Jag tyckte det var smart att inte ha något bett, och mamma tyckte jag var dum i huvudet som utsatte mig för det.
På eftermiddagen kom pappa hem från Chile där han spenderat de senaste fem veckorna. Och han var snuskigt brun!  Så eftermiddafgen gick åt till att packa upp och öppna presenter. Jag fick diverse skaldjur, en flaska mintlikör och två äggkoppar av farmor, en flaska rom, en liten flaska whisky, minikokosnötter (I chile finns det kokospalmer vars kokosnötter inte är större än valnötter, och de är så sjukt goda!), två snäckhalsband och två parfymer av pappa. Dessutom fick jag lite småsaker av resten av släkten (kan ha varit pappas vänner, vet inte riktigt vilka jag är släkt med)
Och i söndags tömkörde jag Lotta en sväng eftersom att det var för hårt i backen för att kunna rida ut. Hon var spänd som en fiolsträng och såg mer ut som en giraff än som en häst, men det löste sig ändå någorlunda på slutet. Sen hann jag inte mer än att fika med mamma och pappa till målgången i Vasaloppet innan det var dags för mig att åka hem igen efter en alldeles för kort helg.


POSTAD AV: Henny :)

2012-03-05 @ 21:02:37 | http://hennyvinlof.blogg.se/

Jag vill veta mer om framridningen i göteborg :D

Och vad är det för bil ni kör? Ska ni köpa/har köpt bil? :D



O grattis till vinsten på puben :D

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar