Tips för torrisar

Jag är en riktig torris, och ingenting tycks hjälpa. Jag har alltid haft jättetorra ben, ödleben (så torra att huden spricker och man ser ut som en reptil). Jag har verkligen testat ALLT. Men nu har jag helt enkelt lärt mig att leva med det, på sommarhalvåret om jag planerar att vara ute under dagen eller att duscha (vilket man gör varje dag) så måste jag smörja in mig 2-3 gånger der dag för att inte spricka. Jippi yay.

Men som om inte det vore nog så har jag fått problem med håret. Jag har alltid haft svårt att hitta schampo, alltid åkt på att köpa dyra schampon hos frisören för inget annat har funkat. Saken blev inte bättre av att det schampo som tagit mig tre år att testa mig fram till har slutat tillverkas. Nu är jag på jakt efter ett nytt schampo i en lite billigare prisklass, men har inte haft något vidare flyt. Mitt hår blev verkligen KATASTROF. Det började bli torrt, och hårstråna krullade ihop sig som presentsnören. Jag har knappt ens kunnat kamma ut håret för det har verkligen sett ut som ett jävla fågelbo och till råga på det så kan jag inte använda balsam för mitt hår blir jättefett av det.
Men så letade jag lite i min garderob och hittade en olja som jag fick i min adventskalender förra året från The BodyShop. två kvällar i rad nu har jag masserat in en liten mängd olja i håret och hårbotten, sovit med det och tvättat håret på morgonen. Och nu är mitt hår jättefint igen, och har inga tendenser till att varken bli fett eller tovigt!
Polynesia Monoi Miracle Oil heter den och kostar 175 kr (och luktar för jävla gott). Jag är verkligen supernöjd med den och kommer definitivt köpa en ny när denna är slut. (The body shop har ju även kommit med deras vanliga dofter i torroljor nu :) )
Jag har varit inne på att min räddning skulle bli ekologiskt holistiskt kokosfett, som tydligen ska vara ett riktigt mirakelmedel, dessutom jävligt dyrt 230 kr för en burk. Men när jag läste på innehållsförteckningen så innehöll den här oljan Ekologisk kallpressad kokosnötsolja, mandelolja, paranötsolja och sesamolja.
Denna finns även som bodylotin, Polynesia Monoi Body Balm, som även den luktar ljuvligt (fick den med i min adventskalender) och innehåller ekologisk kallpressad kokosnötsolja, kakaosmör, sheasmöroch paranötsolja.
Rekomenderar verkligen dessa två produkter, oljan är helt fantastisk kan jag lova :)


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar