Perfekt helg

Den här helgen har varit så jäkla bra! Allt har bara flutit på gött utan att jag har behövt stressa eller blivit grinig.
Det började redan i onsdags med en riktigt bra föreälsare som pratade om offentlig upphandling och ersättningsformer. Därefter fick jag reda på att jag klarat den tenta jag varit väldigt orolig över, och jag låg inte precis över gränsen för godkänt, utan jag hade god marginal! När jag kom hem så lagade Tobbe en mysig middag.
I torsdags fick vi ordning på projektuppgiften i geokonstruktion och så firade Tobbe och jag 2 år tillsammans. Blev överraskad i köket med en stor bukett liljor, min absoluta favoritblomma! Helt galet vad tiden går fort,och det känns bara bättre och bättre ju längre tiden går. Jag bjöd i alla fall Tobbe på mat, avokadopaj med färska räkor och sedan machas al parmesan.
I fredags var jag ledig (fy fan vad gött). Tobbe hade namnsdag och världens bästa mamma kom på besök. Vi gick på torget, på stan och på A6. Det var en riktigt bra shoppningdag för min del. Jag fick lämna in en av mina pandoraberlocker för slipning, gratis. Kahls har äntligen fått in mitt favoritte igen (Härliga Bär). Jag har äntligen köpt ett nytt läppstift från Clinique (eftersom att jag tappade bort mitt gamla på Gotland ((som knappt var använt, är numera 240:- fattigare, jävligt surt)) ). Köpte världens käckaste stickade tröja på Kappahl (köpte även en klänning som jag inte riktigt bestämt mig om ännu). Dessutom åkte Tobbe till Göteborg och hämtade vårt nya barskåp. Ja, ni läste rätt, vi har köpt ett barskåp. Och kvällen avslutades med mat från Taste of Beirut och hemmagjord glass.
Igår morse åkte mamma hem, därefter skulle jag och Tobbe åka till Ikea för att en sista gång titta på soffan vi beslutat oss för att köpa. I sista stund beslutade vi oss dock för att svänga förbi Mio (som vi fått för oss är jävligt dyrt). Sagt och gjort, med en gång hittade vi en soffa på Mio som inte enbart var snyggare än den på Ikea, utan även lite mindre (den från Ikea var i största laget) och dessutom 3000:- billigare! Så den ska levereras före jul :) .
(Om någon är nyfiken så kan ni gå in på Mios hemsida och söka på Chicago, eller helt enkelt komma på besök efter jul). Dessutom köpte jag en jättefin adventsljusstake som ska stå i sovrummet och även ett fins glasfat och nya ljuslyktor som ska stå på mormors brudkista bredvid min stora häst.
Väl hemma så var tv-tablån för en gång skull på min sida med bra tv till långt efter midnatt, ännu bättre blev det av Tobbes heta räkor och att Frölunda bankade snoret ur Brynäs.
Idag blev det sovmorgon och därefter har jag varit parkerad i soffan framför tvn med tv-tablån på min sida även idag, utan att göra ett skit. Fy fan vilken skön helg!


POSTAD AV: Henny :)

2012-11-06 @ 22:02:50 | http://hennyvinlof.blogg.se/

Åhh, alltså... jag skulle kunna göra vad som helst för att få leva en exakt sån här helg!! Verkligen allting lät helt underbart!!
Och, jag tänker inte kolla på Mio hur soffan ser ut. För direkt efter jul kommer jag på besök ;) Förhoppningsvis även innan!

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar