Karma is a bitch

Det är lite roligt det här med att ha bra och dåliga dagar. Men jag har märkt en sak. En bra dag efterföljs ALLTID, utan undantag av en riktig skitdag. Först trodde jag att det kanske bara var en "vanlig" dag som efterföljde en bra dag, men eftersom att den tidigare dagen var så bra så kändes en vanlig dag som en skitdag. Men efter förra veckan är jag dock absolut säker. En bra dag efterföljs av en riktig skitdag.
Förra veckan var ett riktigt bra exempel på det.
I måndags kände jag redan när jag vaknade att det var en bra dag! Jag gick upp, gick en promenad, åt frukost, duschade och skulle göra iordning mig för skolan. För en gång skull hade jag en bra hårdag, och jag kände mig för ovanlighetensskull FIN. Det är något som inte händer ofta kan jag tala om. Det kändes så bra att jag till och med orkade med att sminka mig lite (och jag kände mig faktiskt ännu finare). Så pass att jag valde min nya fina blus från Noa Noa som jag fått av min syster. Nu låter det kanske jättelöjligt, men tyvärr så är det sant.
Hade dessutom en riktigt bra dag i skolan med en av mina bästa vänner. Man kan helt enkelt beskriva det som en sjukt bra dag i min värld :)
Tisdagen däremot.... Vet knappt vart jag ska börja. 
Först så snoozade jag alldeles för länge, så jag hann inte duscha och inte äta frukost. Jag hade i alla fall bestämt mig för att jag skulle väga mig. Sagt och gjort. Jag har gått upp 2 kg sen vi kom hem från Gotland för en månad sedan och väger nu mer än någonsin, jippi ho tjohej. Lite lagom glad skulle jag ta på mig kläder. Jag hade bestämt mig för att ha mina "tjockisjeans" Jag kunde med nödoch näppe pch jävla mycket vilja knäppa dem. Men de var för tajta för att jag skulle kunna ha på mig dem. Så. De byxor jag hade att välja på var ett par dyngsura svarta byxor och ett par "enbart" blöta leggings. Jag valde de blöta leggingsen som jag i panik fick försöka torka med hårtork (gick inge vidare, jag brände mig). Som om inte det vore nog så blev jag ju givetvis åksjuk på bussen på väg till studiebesöket. Allt detta före kl 9 på morgonen. Det är fan inte okej någonstans.
Onsdagen vart sedan en riktigt bra dag som svslutades med svampplockning. Och torsdagen vart ännu en riktig skitdag.
En klen tröst var att jag hade tur med håret i tisdags och torsdags. Men det väger knappast upp hur tjock jag har blivit eller att jag fick gå till skolan i blöta byxor.
Nej, Karma is a bitch.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar