Trött

Idag är också en såndär riktig skitdag.
Det började med att jag inte orkade kravla mig upp ur sängen imorse, sedan köpte jag ett gymkort, siktar väl på beach 2030? Fruktansvärt omotiverad i skolan, kändes som att Anders lika gärna kunde ha pratat och skrivit på grekiska. Luften i klassrummet var skitdålig. Det resulterade i en migränliknande huvudvärk som fortfarande inte har släppt. Kommer hem till en kaosartad lägenhet, vill mest av allt bara gå och gräva ner mig. Bestämde mig i alla fall för att gå till Ica för att köpa mina favoritpopcorn med cheddarsmak. Inte fan hade de dem på Ica, de var slutsålde. Tänkte att "jaja, jag tar väl micro-popcorn med smörsmak". Men hade Ica några jävla micro-popcorn med smörsmak? Nä, för de var OCKSÅ slut. Blev så arg att jag gick till deli-disken och köpte skinka istället. Och vad hände när jag väl satt i mig min jävla dyra skinka då? Jo då kom magkatarren som ett brev på posten, och inte fan har jag några omeprazol hemma. Fy fan vilken dag.
Karma is a bitch.


POSTAD AV: JennyM

2013-02-07 @ 01:42:52 | http://jmdressyr.se

Stackare som har magkatarr, usch! Hade det mycket när jag gick i skolan, man kan ju aldrig föreställa sig att det kan vara så jobbigt som det är när man inte upplevt det själv! Jag är glad att jag slipper det nu kan jag säga! Hoppas du blir bättre snart iaf :)

Alltså du är så gullig! Tack, blir så glad av dina snälla kommentarer! Ja det är ju lite pinsamt för någon dag kommer jag ju få reda på vem det är som börjat prata, om jag ens orkar fortsätta lägga ner energi på det.. Jag tror dock inte det, men den som startat ryktet vet ju med sig att det inte är riktigt så :)

Ja visst är hon duktig Sofia?! Så nöjd att hon vill hoppa min buse. Dock sköter han sig himla bra, och har inte riktigt lärt sig hur kul det är än heller så ;) Hoppas det håller sig ganska lugnt i fortsättningen med!

POSTAD AV: JennyM

2013-02-08 @ 03:31:31 | http://jmdressyr.se

Jo jag har faktiskt inte kollat ip adressen men jag är ganska säker på att det är samma... Denne person har sina perioder och är inne och kommenterar sådannahär kommentarer på massvis med bloggar.. Såg för någon dag sedan att hon skrivit till en liten ponnyryttare, förmodligen där hon kommit in på min blogg igen för jag blev inte glad :P Okej att ge sig på mig, jag kan ju försvara mig på ett annat sätt och jag släpper det ganska fort men en liten 15åring liksom...

Alltså, jag jobbade ju hos Sandra sterntorp hon är ungefär lika kort/lång som jag. Men jag vet att hon sa det till mig varje dag "alltså jag är liten Jenny, men jag har något att sätta emot, det har inte du haha.." och hon har tyvärr lite rätt ;) Men hon är en av de minsta i detta land som är proffs.. Hon är verkligen superduktig, men det kryllar ju inte direkt av tjejer och killar i min storlek som vågar ta sig an ganska stora hingstar direkt...

Du är bäst! :D

Jag är säker på att Isabell gjort detta för att mildra de blåsväder som är påväg över henne just nu... Med tanke på bilder som börjat cirkulera, därför menar jag också att hjälmen hade ju hjälpt henne en bit påvägen ;)
Jag tycker också om bettlöst, hade mer än gärna iallafall varierat mer. Mitt mål kommer iallafall bli ett hackamore på min buse, men det dröjer lite till och kommer förmodligen användas vid lugnare skrittturer.. Finns inte så lugna sådanna än nämligen, haha. Han är inte galen eller jobbig, han är bara så lycklig :)
Det angående hurvidare man måste tävla med kandar och så håller jag med dig till hundra tio!! Jag avskyr kandar och hoppas det iallafall blir valfritt snart. Tänk vad häftigt att se dessa gp hästar på ett vanligt tränsbett eller ja varför inte bettlöst! Snacka om inspiration!

POSTAD AV: JennyM

2013-02-11 @ 23:38:26 | http://jmdressyr.se

Vad häftigt att ni har sådant förtroende för varandra du och Lotta.. Det är ju absolut mycket träning och som sagt förtroende som ligger bakom det :)

Jag tycker det är en väldigt intressant fråga för jag tror många tycker jag är ganska korkad när jag själv svarar på den frågan.. Jag ser ju ridbarheten som det viktigaste, och det lustigaste av allt är att Dino gick ju inte direkt att provrida.. Haha men där kollade jag på gångarterna och hans ögon.. Han är en väldigt trygg häst och det utstrålade han redan då.. Men det som är så bra på ett sätt är att jag blir extra tacksam på något sätt när han sköter sig i hanteringen, det känns lite som att jag får båda sakerna då och jag värderar ju såklart det väldigt högt. Känns ju nästan lite för bra ;) Men sedan kan han vara jättebusig en dag, men då tröstar han mig med att han är så häftig att sitta på.. Efter jag ridit är han dock världens mysigaste, alltid :)

Förövrigt är det jättekul att läsa dina långa kommentarer så det är helt okej ;)

Jag får nog kika på det avsnittet med uppdrag granskning. Hört mycket om det men inte sett det än, hemskt det jag hört iallafall men det förvånar mig tyvärr inte!

Ja visst är det bra att kunna se hur dom rider, det är så oerhört lärorikt att se dessa duktiga ryttare och hästar. Men tyvärr så vet jag att dom flesta utav dessa ryttare rider inte sina hästar på alls samma sätt som hemma, det är för stor risk med kameror och så. Men du har alldeles rätt, det är klart det är skillnad på vem som rider hästarna i denna form. Jag har alltid tyckt detta med rollkur är väldigt löjligt, för det är som att stretcha, det tar emot i början men det håller en rörligare och i bättre form längre. Men som sagt, det är skillnad på hur man utför den, för som du skrev, kommer en ung person och rider sin ponny på samma sätt så har det kanske inte riktigt samma effekt som en som succesivt vänjer hästen vid denna form.
Sedan är det så, det går absolut att få samma resultat men ibland tar det för lång tid bara. Jag får hem hästar ibland där jag förväntas göra underverk på en månad, och det är tyvärr tekniskt omöjligt! Då kan man behöva lite hjälp påvägen, graman brukar lösa de typ av "problemhästar" jag fått... Då har jag dessutom aldrig behövt bråka med dom, i regel testar jag ett pass och sedan åker gramanen på och jag har aldrig varit med om något bråk efter det. Det är skonsamt både mot mig och hästen alltså, plus att ägarna helt plötsligt ser en enorm skillnad på en månad, hemskt på ett sätt men det är tyvärr så det funkar. På dessa hästar rider jag dock bara med gramanen någon gång, inte som med Dino eller så :)

Nu blev min kommentar jättelång också ;)

POSTAD AV: JennyM

2013-02-15 @ 03:15:44 | http://jmdressyr.se

Jasså? Vad kul! Han är faktiskt med på något hörn i många av dagens hästar... Dock längre bak då kanske. Min förra hade honom både i mammans och pappans led, men det var långt tillbaka. Men ändå ;)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar