snabbis

Hemma från jobbet och har fått mat i magen. Nu är dert strax dags att åka upp till stallet och min finaste finaste pärla för en ridtur. Och jag är så himla pepp! All fin ridning i Falsterbo har verkligen inspirerat mig till att "shape up" med min och Lottas träning nu. Eftersom att jag inte rider så mycket nu för tiden som jag skulle vilja och därmed har svårare att utvecklas i min ridning så har jag till viss del tappat motivationen och framförallt inspirationen till att träna. För ett år sedan hade jag glatt satt upp och nött dressyr de dagar hon kändes omotiverad i stallet för att jag hade motivationen till att även motivera Lotta. Det gör jag inte längre...

Det är fler dagar nu som jag väljer att låta henne stå och "bara vara häst". Och visst, det är säkerligen på gott och ont, men jag tycker inte att hon tappat varken muskler eller kondis (det är det bara jag som gör :P ), men hon får inte stå för mycket heller... Svår balansgång det där, med vad som är lagom mycket vila och inte... Hur som helst (med handen på hjärtat) så tycker jag att jag ju mindre jag rider utvecklas mer och mer. Jag tar inte längre för givet att det alltid ska gå bra, och blir inte heller (lika ) besviken när det inte går bra. Innan när det inte fungerade blev jag vansinnig på mig själv och ibland även sur på Lotta när jag visste precis vad jag ville men att det gång på gång inte fungerade (givetvis för att jag gjorde fel). Men på den tiden kunde jag inte ta eller inte se det, jag hade fruktansvärt svårt att erkänna att jag gjorde fel, det betydde i mina ögon att jag var dålig, helt värdelös. Så ser jag inte på det idag över huvud taget. Fungerar det inte så visst, jag blir trött på mig själv, men mitt tålamod för Lotta tar inte längre slut. Ibland är det till och med så att jag blir glad när det inte rikigt fungerar, för då får jag ett "konkret svar" på att något inte fungerar. Men framför allt, jag får en chans att rätta till mina fel, en chans att lära mig något nytt.
Om jag orkar och hinner när jag kommer hem från stallet så tänkte jag berätta lite mer om helgen, lägger förhoppningsvis även upp ett inlägg med bilder någon gång under veckan:)

De bästa samlade på en bild, min fantastiska mamma och min pärla Lotta.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar