hemma

Nu var jag hemma igen efter en helg hos min prins i Jönköping :) 
Slängde mig på tåget direkt efter jobbet i fredags och möttes av en mager liten Tobbe i ett regnigt Jönköping, Han har gått ner 7 kilo sedan de var på semester i Turkiet i Maj. Så himla stolt över honom, att han har lyckats hålla LCHF så bra :) (Annat kan man säga om mig *host host*)
Först så fixade vi lite ärenden åt mams oc paps innan i åkte hem till lägenheten och lagade mat.Tobbe bjöd på jättegoda lammfärsbiffar (Jag ÄLSKAR lamm) och hemgjord ratatouille, supergott!
Lördagen började inte så värst jättebra. Stop i både vasken och diskhon... Men det blev bättre. Min händiga kille fixade det med varmt vatten, en grillpinne, bakoulver och vinäger. Därefter så hade vi vår traditionsenliga skaldjursfrukost (som vi har varje lördag). I går vart det nykokta krabbklor, färska räkor och en röra med diverse skaldjur :) 
När vi ätit och fixat till oss så åkte vi till stan där jag skulle försöka lämna tillbaka lite grejer. på 10 minuter hade jag lämnat tillbaka ett armband inhandlat i april, kontant, utan kvitto, sedan ett par upplagda jeans på JC inhandlade i februari utan kvitto. Haha, ibland ska man ha flyt :D (så jag föll för min tursamhet igår och köpte en triss :P ).

Strax utanför Jönköping plockade vi upp en liftare (!) som följde med oss till Göteborg. En trevlig, lättpratad kille från Stockholm, käckt att ha plockat upp någon, men jag vet inte om jag vill göra det igen.
Sen kom vi i alla fall fram till Göteborg, men jag både älskar och hatar att vara i Göteborg. Jag älskar Carina och Peters hus, det ligger så himla mysigt och är rent ut sagt så jävla fint. Så fint att jag skulle vilja flytta in där redan imorgon (vilket jag egentligen inte vill, jag vill ju inte bo i Göteborg). Det andra jag älskar med Göteborg är att få äta hos Kent och Camilla, för det är alltid så god mat där. Det jag inte gillar är att det är för god mat, så man äter dubbelt så mycket som man borde (vilket jag gjorde igår) så det känns som att magen ska explodera och maten rinna ut ur öronen i ca 24 timmar efter att man ätit.
Det var i alla fall jättetrevligt i Göteborg, roligt att träffa alla och att få se Erica och Henkes lilla Novalie :) 
Idag har jag städat lite i lägenheten och därefter kokade Tobbe och jasg hemgjord Rosgelé på mammas honungsroser, och den blev jättebra! Visserligen ser den ut som honung i färgen, men den blev väldigt god i alla fall:)
Därefter var det dags att sätta sig på tåget och åka hem, och vad möttes man av hemma? Jo, paps machas al parmesan, snacka om lyxmat!
Imorgon har jag min sista arbetsdag för den här sommaren och på onsdag åker jag och mamma till Skåneland för att ha det gött i Falsterbo, man kan ju ha det sämre :D 


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar