dött

Det har varit stendött här den sista tiden, har varit sugen på att skriva en del inlägg, men har varken haft tid eller ork till att göra det!

I måndags började jag att jobba på mammas jobb med arbetstiderana 06,20-16,15 ungefär. Där sitter jag vid en dator och kollar artiklar till deras produktion. Arbetsuppgiften kan beskrivas som finn fem fel i en höstack. Jag ska jämföra ändrade artiklar i det gamla och det nya systemet för att hitta ändringar som gjorts från det att artiklarna lades in i det nya systemet. Problemet? Jag vet inte hur många ändringar som gjorts i artiklen (om det ens är några gjorda) eller vart i artikeln dessa ändringar är. För att spä på det hela lite så är jag inte speciellt haj på vare sig det gamla eller det nya systemet...
Färutom jobb så har jag spenderat min tid i stallet, där det denna vecka hänt flera mindre trevliga grejer... Tur att vi flyttar på fredag! En liten ljusglimt är i alla fall att Lotta är i sitt livs form! Hon är så galet fin nu (för att vara Lotta).
I fredags gick jag och mamma på Hultsfredsfestivalen, och tja.... Bra line-up men mindre bra utformning av området. Men det var i alla fall trevligt och bra väder, men det här var nog min sista Hultsfredsfestival - det här var ju min 20:e festival...
I går (lördags) så åkte jag till Tobbe som jag inte träffat på en hel vecka! Och det var så mysigt! Vi gjorde verkligen inget speciellt, låg mest och slöade och lördagskvällen spenderade vi på City Gross, o ja, spännande liv.
Idag tog jag tåget hem till lilla Hultsfred igen. Väl hemma så var det full rulle, Lotta motionerades i skogen, sen hem och äta, pusta all utrustning, sedan tillbaka till stallet och bada Lotta. Tur att hon är snäll att bada eftersom vi inte får bada hästarna inne för tillfället! Hon stod så snällt lös på stallplanen :)
Nu ligger jag i alla fall i sängen och borde sovit för länge sedan.
Imorgon väntar en ny jobbvecka med finn fem fel och Lotta ska hyras ut för en fyradagars kurs till Meg. Där någonstans ska jag även hinna med en demonstration av ridning utan träns, på fredag morgon ska Lotta cyklas ut till sommarbetet och på lördag kommer mina syskon som jag inte träffat på 2-4 år för att fira min pappa som fyller 60.
Jag fattar inte riktigt hur jag ska hinna med allt, dessutom ska jag denna vecka hinna med att börja plugga. Herre min gud, hur fan ska det gå till egentligen?! Kanske kan man uppbringa en åttonde och nionde veckodag...


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar