Sista rycket

Idag börjar sista rycket inför tentan!

Börjar bli rätt så nervös nu och jag kan känna ångesten komma krypandes... Vissa stunder så känns det faktiskt rätt så bra inför tentan och i andra stunder vill jag mest lägga mig ner och dö lite. Har tränat ganska mycket på den uppgiftstyp som fuckade upp hela tentan sist, så jag hoppas att jag får något för det på tentan... Idag ska jag kika lite på sättningar, stabilitet och säkerhet tror jag, det är i princip det enda jag har kvar att träna på innan jag har gått igenom kursens innehåll. Nu är det iofs inte så "bara" för det är hur många uppgifter som helst känns det som, men jag får räkna någon av varje och bara gå igenom resten.  Sen gäller det att komma ihåg allt på tisdag em!
Efter det är det ÄNTLIGEN sommarlov! Och det ska bli så jävla gött! Visserligen ska jag plugga en del i sommar, men det känns ändå ok. Har redan packat alla hästtidningar, hästböcker och skolböcker som ska med hem. Vet inte riktigt när jag ska har tid att läsa dem, för om allt går enligt planerna så åker vi till Gotland denna helg, veckan efter det är det dags för Hultsfredsfestivalen (som jag nog inte kan gå på tyvärr), veckan därpå är det midsommar och pappa fyller 60. Är även inhyrd till en kurs för att demonstrera lite rörelser utan utrustning med Lotta. Veckan efter det ska Lotta flyttas till Bjärkhult och pappa ska ha 60-års kalas. Sedan börjar det närma sig årets höjdpunkt: Falsterbo Horse Show! Och därefter är det typ bara 3-4 veckor innan vi ska till Gotland och sedan är det dags för mig att tenta av lite kurser....
Tror att hela sommaren bara kommer att springa förbi!


POSTAD AV: Juliah

2012-06-03 @ 21:35:16 | http://whisperinghorses.blogg.se/

Jo,den mest samlade galoppen. Ja det är galoppen som används i piruetter. Och ja vi tränar ju på skolgaloppen då hon inte riktigt har rätt motorik men det kommer. Just nu tränar vi mest bara på samlingar i skritt och trav :)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar