Blommor

Jag har aldrig varit något vidare bra på att handskas med blommor, inte heller har jag haft något större intresse för dem annat än att jag tycker de är fina. Jag vet inte heller mer om blommor mer än att jag vet att blommorna i vardagsrummet hela tiden ska vara fuktiga och resterande blommor ska ha en skvätt vatten en gång i veckan. 
Men nu har det hänt något, jag har utvecklat någon sorts form av moderlig kärlek till mina små orkidéer, så pass att jag köpte en liten halvvissen orkidé på torget idag för 30 spänn (jävligt billigt) mest för att den var den enda av sin sort i blomstället. Så nu har jag (vi, men mest jag) hela 7 orkidéer i våran tvåa (två & en halva eller vad våran lägenhet nu är) och totalt 16 blommor. Hur fan gick det till?! Innan jag flyttade hemifrån kunde jag inte ens hålla liv i en kaktus, för den vattnade jag ihjäl, jag skulle kunnat få plastblommor att dö med tillräckligt mycket vilja tror jag.
Jag har börjat gilla det här med blommor, så pass att jag igårkväll planterade om min första blomma någonsin. Så pass att jag blir jätteledsen så fort en av mina små orkidéer tappar en blomma. Så bara för att försäkra mig om deras överlevnad har jag gått så långt som att jag köpt speciell orkidéenäring. Eller okej, jag köpte den inte enbart för att de ska överleva (för det gör de nog ändå) men den lilla dunken var så fruktansvärt söt och gullig att jag helt enkelt inte kunde låta bli!


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar