jobbiga grannar

Jag kan bara komma på en enda nackdel med vår lägenhet här i Jönköping och det är grannarna ovanför oss.
Det är en familj med två småbarn, så jag kan fårstå om det låter lite ibland. Men fan inte att det dunkar och lever därifrån 06.30-22.00 varje dag.
Klart vi förstår att det kan bli lite gapigt ibland. Men måste man springa runt på hälarna hela tiden? Det låter verkligen som att det är en flock elefanter vi bor under. 
När barnen gått och lagt sig runt 20.00 så kunde man ju hoppats att det skulle bli tyst, men icke. Då sätter föräldrarna igång med att möblera om i lägenheten (låter det som). Det skrapas som fan mot golvet, det är inte så att de reser sig och flyttar tillbaka en stol till sin ursprungliga plats i lägenheten. Nejdå, de reser sig och SLÄPAR tillbaka TIO stolar över golvet. Va fan? Brukar man inte LYFTA tillbaka en stol? Eller i alla fall skänka sina grannar en liten tanke? Med tanke på förra veckan så tvivlar jag. Då möblerade de om 23.30 på natten. INTE OKEJ.
Sen så borde vi gå upp och knacka på, fråga om elefantfamiljen kan tänka sig att bli lite tystare. Men om de inte blir det? Om det fortsätter att väsnas? Vad gör man då? Å andra sidan så tror jag att de är relativt nyinflyttade, så de har kanske inte kommit iordning ännu? (Denna slutsats drar jag av att det före sommaren aldrig lät uppifrån). 
Det är lite svårt att ignorera allt oväsen, även om det vissa dagar är lite bättre. Men det är fan jobbigt att det hela tiden väsnas.
Vet inte vart jag ville komma med det här inlägget. Jag ville nog bara säga att jag är jävlgit trött på grannarna, men för feg för att knacka på.


POSTAD AV: Carina

2012-09-27 @ 07:01:44

Hallå
Jag känner igen det där.
Min första lägenhet jag hade så förekom samma fenomen.
De möblerade om varje dag i flera år:)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar