Bitter

Sedan i fregads är  det inte mycket som har gått min väg.
Det började i fredags morse med ett definitivt besked från skolan att de inte tänker flytta på tentan i linjär algebra, fastän läraren vill flytta den för vår skull. Det betyder att vår "ordinarie" tenta i entreprenadjuridik & "omtentan" i linjär algebra ligger på samma dag och samma tid. Detta med följden att vi bara kan skriva den ena, eller den andra tentan. Vill man får man skriva bägge tentorna, men bara på 5 timmar, och dessa tentor ska skrivas på fem timmar VARDERA. Tack JTH för att ni gör våra studier så lätta, tack JTH för att ni är så måna om att vi ska få en ärlig chans att försöka på tentorna och få vår examen i juni.
Därefter gick mina absoluta favoritskor sönder och är bortom all räddning.
På eftermiddagen var jag och några vänner på gymmet. Sällskapet var bra, men gymmet var hemskt. Alldeles för mycket folk (var ju dock inte där den bästa tiden direkt) och jag tog ut mig alldeles för mycket, vilket resulterade i att jag flera gånger var på väg att kräkas.
efteråt gick jag och några kompisar och fikade, och det var så himla mysigt!
I lördags så vaknade jag med ont i huvudet, men jag pallrade mig upp och gick till torget för att köpa lite räkor. Räkorna var skitdyra.
Därefter fick jag världens huvudvärk, och värktabletterna hjälpte inte. Spenderade hela lördagen som en utslagen torsk i soffan. När det äntligen var dags att äta mina svindyra räkor så var de inte goda.
Vaknade natten till söndagen med en magkatarr som inte var av denna värld. Lyckades ta mig upp till toaletten, men kom knappt därifrån. Alla lägen utom planläge gjorde så jäkla ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Så jag spenderade hela söndagen i soffan. Detta medförde att jag missade världens bästa Josefines födelsedagsmiddag som jag sett fram emot! Istället fick jag mer eller mindre krypa dubbelvikt till Ica för att köpa lite "snäll" mat.
Idag har nästan magkatarren släppt, men istället är huvudvärken påväg tillbaka. Känns sådär. Men det är skönt att skiten kommer på en och samma gång.
Har fått en aning ångest över skolan och min stundande tenta eftersom att jag knappt ens varit kapabel att öppna datorn under helgen, än mindre varit i skick till att koncentrera mig.
Men med tanke på det så borde ju karman ha vänt till min fördel på söndag när det är dags för tenta.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar