Adlibris

Jag verkar ha tagit på mig de stora spenderarbyxorna idag! För äntligen har jag fått tummen ur och betällt de hästböcker som jag så länge gått och sucktat efter! Kalaset gick med snabbfrakt & två "vanliga" böcker på nästan 2000:- men men, vad gör man inte för något man älskar?
Så författarmässigt blev det böcker från Beran, Nevzorov, Heuschmann och Schuthof-Lesmeister. Så himla nöjd!
 
Jag har helt fått upp ögonen för hästfilosofi way beyond NH, parelli & allt vad det heter! Likaså är jag kritisk till vart den engelska ridningen fått för inriktning med rollkür & LDR. Jag köper att det funkar på vissa hästar, att elitryttarna använder det på sina hästar, de som faktiskt har krav från sponsorer att prestera. Men jag köper inte riktigt deras extrema koncept till vanliga vardagsryttare. Likaså ställer jag mig skeptisk till en del hjälptyglar, trots att jag själv fått upp ögonen för gramanen som säkerhetsbälte på Lotta. I rätt händer och på rätt häst är det en hjälptygel och inte en stjälptygel & i den bästa av världar är alla ryttare tillräckligt kunniga och passar tillträckligt väl med sina fyrbentingar för att inte behöva dem.
 


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar