Det blir inte alltid som man tänkt sig...

I torsdags förmiddag tog jag tåget till Jönköping för att hinna förbereda mig inför mitt första möte med en handläggare på arbetsförmedlingen. Mötet skulle vara i fredags, men jag var inte helt hundra på vilket klockslag. När jag i torsdags kväll därför tog upp kallelsen så såg jag till min förskräckelse att mötet inte alls var på fredagen... Utan på torsdagen... Jag hade alltså missat mitt möte (för er som inte fattat det än). Jippi, ho, tjohej, vilket bra intryck handläggaren måste ha av mig; som varken dyker upp eller meddelat förhinder.
Jag var inte i Jönköping när kallelsen kom, så Tobbe fick öppna brevet och meddela tid & datum, vilket han visserligen hade gjort.. Men han hade läst datumet bakochfram... Det stod 130912, angivet i år-månad-dag (och inte tvärt om som Tobbe läste det). Snopet. Lite pinsamt.
Det konstiga är att jag, när jag åkte till Jönköping, hade på känn att det inte skulle bli något möte på fredagen.
Jag har mest skrattat åt hela missförståndet (vet inte riktigt vad jag skulle göra annars, gråta?) men Tobbe... Som han skäms över det här. Så för att ställa allt till rätta köpte han lite skaldjur till oss igår. Närmare bestämt 3 kg.
Men nu har i alla fall jag en historia att dra upp när han drar upp historien om "Sofie, kortglömmaren - hur Sofie nästan missade båten i Tallinn."


POSTAD AV: Henny :)

2013-09-16 @ 22:26:16 | http://hennyvinlof.blogg.se/

SV: Tack för alla tips. Ska börja med att försöka varva ner lite ytterligare innan jag ska lägga mig, tror det är där skon klämmer...

Film är uppe nu, på en av rundorna i alla fall ;) haha.

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar